Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: حضور مردم ایران و بقیه کشورها در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی یک رای مثبت و رفراندوم عمومی راه قاسم سلیمانی بود.

"سردار غلامرضا جلالی" جمعه شب در یادواره سرداران و ۵۰۴ شهید منطقه چهارمردان قم در مسجد چهارمردان گفت: آمریکایی‌ها به شکل بزدلانه‌ای سردار ما را به شهادت رساندند زیرا این نوع ترور برای آنها هیچ فخری نداشت زیرا فرودگاه بغداد تحت تسلط شرکت های آمریکایی و اسرائیلی است، و تمام‌ ترددها و حتی کوچکترین تحرکات پروازی نیز در کنترل این فرودگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه یک مسافری را در یک هواپیمای غیر نظامی و عادی کنترل کنند، به آن برتری اطلاعاتی گفته نمی‌شود و آمریکایی ها نمی‌توانند به این مساله افتخاری کنند.

وی یادآورشد: شهادت حاج قاسم تاثیرهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور و منطقه ایجاد کرد. ما شاهد یک نوع عملیات جدید مردم محور در داخل ایران، عراق و لبنان و سازمان دهی مردم علیه حکومت و دولت‌های این سه کشور بودیم.

جلالی اظهارکرد: به تعبیری این عملیات بین عناصر اصلی سه کشور فوق شکاف ایجاد کرده بود، ولی حادثه شهادت حاج قاسم منجر به ایجاد وحدت در بین مردم شد. به لحاظ نوع شهادت حاج قاسم و همچنین شخصیت انسانی و انقلابی او و همچنین نوع احترام و اعتباری که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا با او داشت، یک انقلاب مردمی در کشور اتفاق افتاد.

وی با اشاره به تشییع 25 میلیونی پیکر حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تشییع پیکر شهدای مقاومت در عراق با حضور هفت میلیون انجام شد؛ پیام این تشییع به دشمنان این است که آنها از نظر خود یک تروریست را ترور نکردند، بلکه یک فرمانده محبوب قلب‌ها و یک سردار دل ها که ۳۲ میلیون تن برای تشییع جنازه اش آمدند را ترور کردند.

وی یادآورشد: تشییع جنازه سردار سلیمانی بزرگترین تشییع جنازه تاریخ بشر است؛ دنیا نسبت به این حرکت کاملا متحیر مانده و به تعبیری مولفه‌های قدرت جدی در این خصوص مطرح است و دنبال می‌شود. حضور مردم ایران و بقیه کشورها در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی یک رای مثبت و رفراندوم عمومی راه قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: این راه که یک مقاومت در برابر دشمن، استکبار و تهدید بود به عنوان یک راه نهایی است، کمااینکه خیلی از کسانی که دنبال راه حل مذاکره و مصالحه بودند، جمع بندی آنها این شد که مقاومت سریعتر و ارزانتر جواب می دهد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با ذکر این مطلب که حمله موشکی سپاه به عین الاسد تقریبا تمام معادله‌های نظامی منطقه را به هم ریخت، گفت: ما ۱۶ فروند موشک به تلافی شهادت حاج قاسم به آمریکایی‌ها شلیک کردیم و در دنیای نظامی‌گری بعد از جنگ جهانی دوم و ۷۰ سال گذشته هیچ کشوری نتوانسته تهدید آمریکا را پاسخ دهد، ولی ایران برای نخستین بار توانست، این کار را انجام دهد.

جلالی با ذکر این مطلب که این پایگاه مرکز عملیات منطقه ای آمریکایی‌ها است، بیان کرد: تمام پروازهای پهپادی، هلیکوپتری و نظامی آنها از این پایگاه انجام می شود و تمام رادارهایی که کل منطقه را کنترل می کند نیز در این پایگاه است و در این حمله همه آنها آسیب دیده و از بین رفته است.

وی گفت: تمام اهداف نشانه گیری شده به هدف برخورد کرد و یک مورد نیز به خطا نرفت، و در حوزه ۷۰۰ کیلومتری هیچ مقر آمریکایی اعم از شناور یا استقراری در تیر رس ما در امان نیست.

سردار جلالی با اشاره به سانحه سقوط هواپیما یادآورشد: عدم تشخیص هواپیمایی دشمن از هواپیمای خودی در صحنه ای که جنگ الکترونیک و پیچیده اتفاق می افتاد، امکان پذیر است.این حوادث در همه جای دنیا به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: در فهرست حوادث نظامی دنیا نسبت به پروازهای خارجی، ۱۲ اتفاق طی ۱۰ سال گذشته رخ داده است، ولی چنین پیامدهایی را به همراه نداشته است.سپاه پاسداران با شجاعت تمام مسئولیت این حادثه را پذیرفت، در صورتی که در داخل اوکراین سه پرواز غیر نظامی متعلق به کشورهای مصر، تایلند و مالزی بوده که با شلیک موشک سرنگون شده و تا یک سال بعد نیز مسئولیت را قبول نکردند و پاسخگو نبودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند