Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:15:53 GMT

رقابت نزدیک حامیان و مخالفان برکناری ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۲۷۲

رقابت نزدیک حامیان و مخالفان برکناری ترامپ

یک نظرسنجی جدید حاکی از ثبت درصدی نسبتا برابر در خصوص حامیان و مخالفان برکناری دونالد ترامپ توسط مجلس سنا در آمریکا است؛ در این نظرسنجی 44 درصد آمریکایی‌ها عملکرد کلی دونالد ترامپ را تایید کرده در حالی که 51 درصد از آنها با عملکرد او ابراز مخالفت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی انجام شده از سوی واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز در حالی محبوبیت 44 درصدی را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ثبت کرده که در نظرسنجی قبلی انجام شده از سوی این رسانه‌ها در اواخر اکتبر، محبوبیت او معادل 38 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی مذکور اکثریتی معادل 56 درصد عملکرد ترامپ را در حوزه اقتصاد تایید کرده‌اند که معادل یک افزایش 10 درصدی نسبت به نتیجه نظرسنجی مربوط به ماه سپتامبر و بالاترین درصد تاییدی است که تا کنون در این حوزه برای او از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش تا کنون ثبت شده است.

از سویی دیگر 39 درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی نحوه مدیریت موضوع استیضاح از سوی دونالد ترامپ را تایید کرده‌اند در حالی که 50 درصد با آن مخالفت کردند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که افزایش حمایت‌ها از او به ویژه از جانب گروه‌های رای‌دهنده مرد و مستقل به او در گذر از فرآیند محاکمه برای استیضاحش در مجلس سنا کمک خواهد کرد.

در عین حال محبوبیت 44 درصدی ثبت شده برای ترامپ در این نظرسنجی مشابه با نتیجه ثبت شده در دیگر نظرسنجی‌ها بوده هر چند که نظرسنجی‌های دیگر به نوعی ثابت ماندن میزان محبوبیت دونالد ترامپ را در مدت اخیر و یا افزایش خیلی کم این محبوبیت را ثبت کردند.

نظرسنجی واشنگتن پست‌ - ای‌بی‌سی نیوز که با روند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا نیز تلاقی داشته مشخص کرده که 47 درصد مردم آمریکا معتقدند باید سناتورهای آمریکایی دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری کنار بگذارند اما در مقابل 49 درصد با این امر مخالفت کردند. این درصد ثبت شده در این زمینه مشابه با نتیجه مربوط به نظرسنجی همین رسانه‌ها در ماه دسامبر است؛ در آن نظرسنجی 49 درصد از کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری حمایت کردند در حالی که 46 درصد با آن مخالفت کردند.

در عین حال از هر 10 آمریکایی حدود هشت نفر می‌گویند نظر قاطعی درباره این مساله دارند به این شرح که 38 درصد قاطعانه از برکناری دونالد ترامپ موافقت کردند و 40 درصد نیز قاطعانه با آن مخالفت کردند.

آمارهای مربوط به گرایشات حزبی نیز حاکی از حمایت‌ عمده دموکرات‌ها در این نظرسنجی از برکناری دونالد ترامپ و مخالفت عمده جمهوری‌خواهان با این برکناری بوده است به نحوی که از هر 10 دموکرات بیش از هشت تن از برکناری ترامپ حمایت کردند و از هر 10 جمهوری‌خواه بیش از هشت تن با آن مخالفت کردند.

در این نظرسنجی مستقلها به میزان کمی بیشتر با برکناری دونالد ترامپ مخالفت کردند تا موافقت و 42 درصد از این گروه از رای‌دهندگان گفتند که ترامپ باید برکنار شود اما 51 درصد با آن مخالفت کردند.

در همین نظرسنجی 52 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند رای مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ را تایید می‌کنند، در حالی که 45 درصد آن را تایید نکردند. 66 درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی‌ از این‌که سنا شاهدان بیشتری به فرآیند محاکه برای استیضاح دونالد ترامپ فرا بخواند حمایت کردند.

اکثریت آمریکایی‌ها معادل 56 درصد هم گفتند به میزان زیاد یا تا حدی اطمینان دارند که فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا نسبت به او منصف خواهد بود.

در نظرسنجی مذکور میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان دو گروهی که می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در پیروزی او تعیین کننده باشند افزایش یافته است.

در میان گروه مستقل‌ها میزان محبوبیت دونالد ترامپ 47 درصد ثبت شده در حالی که در نظرسنجی ماه اکتبر این میزان 38 درصد بود و این گروه نسبت به عملکرد اقتصادی ترامپ هم نظر مثبت‌شان افزایش یافته و 60 درصد آنها این عملکرد دونالد ترامپ را تایید کردند در حالی که در نظرسنجی سپتامبر این میزان 46 درصد بود.

یک گروه تعیین کننده دیگر مربوط به رای‌دهندگان مرد است که با اکثریت 57 درصدی عملکرد دونالد ترامپ را تایید کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی ماه اکتبر افزایش 12 درصدی داشته است.

از طرف دیگر اما در میان رای‌دهندگان زن تنها 33 درصد عملکرد ترامپ را تایید کردند که تغییر چندانی نسبت به نتیجه 31 درصدی در فصل پاییز نداشته است.

نظرسنجی مذکور از طریق تلفن و از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته با پرسش از 1004 بزرگسال آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش دیگری به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین، مدعی شد بسیاری از معترضان برای اغتشاش و آشوبگری پول گرفته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد بسیاری از معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا برای ایجاد اغتشاش و آشوب پول گرفته‌اند و به آنچه که برای آن اعتراض می کنند، اعتقاد ندارند.

ترامپ در این مصاحبه افزود: من واقعا فکر می کنم ما آشوبگران مزدبگیر و حرفه‌ای زیادی در اینجا داریم و من همه آنها را می بینم. می دانید وقتی تابلوهایی را می بینید که همگی مانند هم هستند، این بدان معناست که آنها از یک منبع پول گرفته‌اند.

وی تصریح کرد می دانید اینها تابلوهای نقاشی شده با دست نیستند که در آن مردم چیزی را نقاشی کنند که واقعا به آن اعتقاد دارند. تمام اینها نقاشی هایی هستند که مانند هم هستند و توسط یک چاپگر چاپ شده است. می دانید، وقتی می فهمید که کسی یا گروهی در راس این پرداخت ها است، آنها صدمه و آسیب زیادی به جهان و همچنین به کشور ما وارد می کنند.

این در حالی است که هیچ مدارک و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و یا معترضان و حامیان فلسطینی در دانشگاه های دیگر آمریکا،  از سوی فرد یا نهاد خاصی برای اعتراض پول گرفته باشند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز صدها نیروی پلیس با هدف سرکوب دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه کلمبیا و پایان‌دادن به تحصن وارد محوطه دانشگاه شدند.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

ترامپ پیشتر نیز در نخستین واکنش خود به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام و در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!»

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیاواکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویاندانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردندتعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند