Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کاخ وحدالدین استانبول با اشاره به روابط دوستی دیرینه دو کشور اظهار داشت: درباره ضرورت تداوم دوستی دیرینه بین ترکیه و آلمان که علاوه بر دو کشور به نفع منطقه نیز خواهد بود، هم عقیده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دیدار با صدراعظم آلمان روابط دوجانبه، مسائل منطقه بویژه آخرین تحولات لیبی و سوریه را مورد ارزیابی قرار دادیم و مصمم هستیم تا همکاری‌های موجود بین دو کشور ترکیه و آلمان را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، انرژی و گردشگری توسعه دهیم.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: ترکیه و آلمان در خصوص مساله مهاجرت بخش بزرگی از بار اروپا را به دوش گرفته‌اند. اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید در زمینه کمک‌رسانی به سوریه بیشتر و سریعتر عمل کنند؛ این یک مسئولیت انسانی است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا تعهد کمک 6 میلیارد یورویی به آوارگان (سوری) داده بود، اظهار داشت: از این بودجه، حتی 3 میلیارد یوروی آن را هم سازمان‌های مدنی پرداخت نکرده‌اند. ما تاکنون بیش از 40 میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم. خانم مرکل اظهار داشتند که در زمینه ساخت اردوگاه برای اهالی ادلب کمک خواهند کرد.  

اردوغان تاکید کرد: حل مشکلات از طریق گفتمان سیاسی برای ترکیه و آلمان حائز اهمیت است. طرف‌های درگیر را به خویشتنداری و عقل سلیم فرا می خوانیم.  

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اینکه ترکیه به دلیل روابط دیرینه 500 ساله با لیبی نمی‌تواند درخواست دولت وفاق ملی این کشور را نادیده بگیرد،بیان داشت: سربازان ما به آموزش نظامی در لیبی ادامه خواهند داد. روابط دیرینه ترکیه با لیبی و دعوت آنها این موضوع را ایجاب می‌کند. فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی را تنها نخواهیم گذاشت و از وی حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی گفت: قبل از هر چیزی من باور نکرده و باور نمی‌کنم که حفتر 55 ماده توافقنامه یا حداقل آتش‌بس را پذیرفته باشد. به اصطلاح پذیرفتن 55 ماده توافقنامه با امضا کردن آن تفاوت دارد. حفتر هنوز این توافقنامه را امضا نکرده است.

مرکل: باید تلاش کنیم آتش‌بس شکننده در لیبی را به آتش‌بس پایدار تبدیل کنیم

صدراعظم آلمان نیز در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ترکیه گفت: باید تلاش کنیم تا آتش‌بس شکننده در لیبی را به آتش‌بس پایدار تبدیل کنیم.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان، ضمن اشاره به کنفرانس برلین درباره لیبی گفت: بندهایی که در کنفرانس برلین با محور لیبی پذیرفته شدند، در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب خواهند شد.

صدر اعظم آلمان همچنین درخصوص موضوع آوارگان ادلب نیز گفت: از روند ساخت خانه‌های موقت برای آوارگان سوری که از ادلب گریخته و به ترکیه پناه آورده‌اند حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در دیدار با جناب اردوغان گفتیم که آماده هستیم برای کسانی که از ادلب می‌گریزند کمک‌های مادی ارائه دهیم. معتقدم که اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت 3 میلیارد یورویی، 3 میلیارد یورو کمک بیشتر به پناهندگان ارائه دهد.

رئیس‌جمهور سابق آلمان: برای حل بحران پناهجویان باید با اردوغان همکاری کرد

یوآخیم گائوک، رئیس جمهور سابق آلمان نیز گفت که باید برای حل مشکل پناهجویان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همکاری کرد.

یوآخیم گائوک، رئیس جمهور سابق آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری «DPA» این کشور اظهار داشت: اروپا وضعیت دشواری را پشت سر می‌گذارد و برای حل این بحران به حمایت اردوغان نیازمندیم.

گائوک تاکید کرد که باید بودجه درخواستی ترکیه در این زمینه تامین شود.

روزنامه بیلد نیز در مقاله‌ای تاکید کرد که بحران مهاجرت تنها با کمک ترکیه و در کشورهای مبدا قابل حل است. در این مقاله همچنین تاکید شد که بدون اردوغان این بحران قابل حل نخواهد بود.

برچسب‌ها آنگلا مرکل سوریه آلمان لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل سوریه آلمان لیبی ترکیه آنگلا مرکل سوریه آلمان لیبی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد