Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@20:42:30 GMT

برنامه شهرداری برای آزادی مادران زندانی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۱۳۰

برنامه شهرداری برای آزادی مادران زندانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فریدون حیدری درباره آزادی ۲۹ زن زندانی به مناسبت روز مادر اظهار داشت: بانوان به عنوان مهمترین عنصر در حفظ خانواده و جامعه هستند و آمارها نیز نشان از این موضوع دارد که با نبود بانوان در کنار خانواده احتمال ایجاد آسیب اجتماعی توسط هر یک از اعضای خانواده به شدت افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۵ تهران در خصوص هدف این طرح اعلام کرد: با توجه به اهمیت حضور بانوان در خانه و خانواده بدون شک می‌توان عنوان کرد که نجات زن به منزله نجات یک خانواده و در حقیقت نجات یک جامعه است.

حیدری در ادامه بااشاره به طرح آزادی بانوان زندانی گفت: با توجه به اهمیت گرامیداشت مقام بانوان، برنامه‌ریزی‌های متعددی به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۵ دیده شده است که موضوع آزادی بانوان در راس آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: این منطقه متشکل از ۲۹ محله شهر تهران است و امیدواریم با نقش‌آفرینی بانوان هر محله منطقه ۵ بتواند یک بانوی زندانی را آزاد کند.

شهردار منطقه ۵ تهران در قالب پیشنهادی به همه شهرداران مناطق ابراز امیدواری کرد که این طرح در تمامی محلات شهر تهران اجرایی شود تا بتوان بانوان بیشتری را از زندان آزاد کرد.

وی در خصوص نقش شهرداری در این طرح تاکید کرد: شهرداری منطقه در این طرح به عنوان تسهیل‌گر عمل کرده تا نهادها و افراد و شهروندان بتوانند با سرعت بیشتری طرح را عملیاتی کنند.

حیدری در پایان از اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۵ برای دریافت طرح ها، پیشنهادات و نظرات برای اجرای هرچه بهتر این طرح و به ویژه افزایش آزادی تعداد بیشتری از بانوان زندانی خبر داد.

کد خبر 480331 برچسب‌ها شهرداری زندان مادر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری زندان مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار