Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان فارس شده منجر به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان شد، به گونه‌ای که تبعات آن هنوز باقی و برخی از راه‌های روستایی هنوز به دلیل بارش برف مسدود است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان فارس شده منجر به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان شد، به گونه‌ای که تبعات آن هنوز باقی و برخی از راه‌های روستایی هنوز به دلیل بارش برف مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سامانه بارشی شامل بارش برف، باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بوده که در روز چهارشنبه در نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان آغاز شد و در روز پنج‌شنبه با افزایش شدت بارش روبه‌رو بود. 

در روز جمعه نیز کاهش 4 تا 12 درجه‌ای دما و یخ‌زدگی سطح زمین رخ داد و این وضعیت کاهش دما در شهرهای شمالی استان همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش‌های هواشناسی تا صبح پنج‌شنبه میزان بارش برف در شهرستان‌های سپیدان با 48 سانتی‌متر و اقلید 25 سانتی‌متر بیشترین میزان بارش بوده که سبب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای این 2 شهرستان شد. 

قطع ارتباط در تعداد محدودی از روستاهای سپیدان 

براساس گفته‌های فرماندار سپیدان در روز گذشته 45 روستای این شهرستان دچار قطع ارتباط با دیگر نقاط شدند. رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس امروز در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت استان اظهار داشت: این وضعیت در شهرستان‌هایی که برف‌گیر هستند طبیعی است و راهداران با اولویت به باز کردن راه‌ها می‌پردازند. 

465 نفر گرفتار شده در برف و کولاک اردبیل امدادرسانی شدندعصر امروز بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیردبارش برف پرواز تهران - بجنورد را از آسمان به فرودگاه مهر‌آباد بازگرداند

به گفته وی در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان‌ها باز است و تنها چند روستا راه ارتباطی‌شان قطع است که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و بارش شدید برف تلاش برای باز کردن این روستاها نیز ادامه دارد. 

تمامی محورهای روستایی تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود 

حمید احمدی، مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفته‌های مدیریت بحران را تکرار و بیان می‌کند که تا ظهر امروز تمامی راه‌های روستایی شهرستان سپیدان نیز بازگشایی می‌شود. 

به گفته وی در حال حاضر در محورهای اصلی هیچ مشکلی برای تردد وجود ندارد و تردد برقرار است اما در نیمه شمالی به دلیل کاهش شدید دما احتمال یخ‌زدگی محورهای وجود دارد که به رانندگان توصیه می‌شود از سرعت مجاز و تجهیزات ایمنی در این مسیرها استفاده کنند. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس می‌گوید: در روزهای بارش برف محورهای اصلی استان هیچ مشکلی نداشت تنها برخی از روستاهای سپیدان و شیراز دچار مشکل بودند که تا حوالی بامداد شب گذشته تمامی مسیرها باز شد. 

به گفته احمدی تعداد محدودی از روستاهای شهرستان سپیدان باقی مانده که طبق گفته‌های مسئولان شهرستان تا ظهر امروز تمامی مسیرها باز می‌شود. 

افزایش 120 درصدی بارندگی در استان فارس 

بر این اساس میانگین بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تا صبح روز پنج‌شنبه 254.1 میلی‌متر و میانگین بارندگی استان در سال زراعی گذشته در مدت مشابه 115.4 میلی‌متر بوده است همچنین میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان در مدت مشابه عدد 138.6 میلی‌متر را نشان می‌دهد. 

درصد تغییرات بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بارندگی سال زراعی گذشته در مدت مشابه 120 درصد افزایش و درصد تغییرات بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت استان فارس در مدت مشابه 83 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز