Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از اخبار جزئیاتی از جلسه انتخاباتی حسن روحانی، ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی با سران اصلاحات منتشر کردند که منابع دولتی ماجرا را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، چهارشنبه هفته قبل خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برگزاری جلسه انتخاباتی در کاخ سعدآباد توسط حسن روحانی با حضور برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر گفته شد که قرار است روز پنج‌شنبه جلسه‌ای حول محور انتخابات با هدایت تیم دولت در سعدآباد با حضور برخی از شخصیت‌های ارشد اصلاح‌طلب و اعتدالی برگزار شود. منابع خبری ادعا کردند که در این جلسه حسن روحانی،‌ ناطق نوری، سیدحسن خمینی، سیدمحمد خاتمی و برخی از چهره‌های ارشد اصلاحات نیز حضور خواهند داشت.

البته بلافاصله بعد از انتشار این خبر علیرضا معزی، معاون اطلاع‌رسانی دولت در توئیترش اعلام کرد که «تنور انتخابات را از جای دیگر و به طریق دیگر باید گرم کرد؛ از توسل به فیک نیوز، آبی گرم نخواهد شد. رییس‌جمهور نه امروز صبح و نه هیچ زمان دیگری، جلسه‌ انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت. گرچه روحانی وظیفه‌ خود می‌داند که همه‌ ارکان را برای خلق انتخاباتی رقابتی و پرشور متقاعد سازدL.

از سوی دیگر و بعد از این تکذیبیه، روز جمعه کانال‌های خبری اعلام کردند که جلسه انتخاباتی دولت در سعدآباد برگزار شده و روحانی نیز ریاست‌ جلسه را برعهده داشته است. 

به ادعای کانال‌های خبری پررنگ نگه‌داشتن خط سقوط هواپیمای اوکراینی، هجمه به شورای نگهبان به دلیل ردصلاحیت‌ها، ایجاد اختلاف بین جبهه مقابل، داغ کردن مجدد موضوع کنوانسیون‌های FATF از جمله تصمیمات نهایی این جلسه بوده.

هرچند چهره‌های مختلفی اعم از معزی (معاون اطلاع‌رسانی دولت)، دفتر ناطق نوری و حسام الدین آشنا با ادبیات مختلفی تشکیل این جلسه را تکذیب کرده‌اند اما خروجی امروز رسانه‌های نزدیک به دولت نشان می‌دهد همسویی عجیبی بین تصمیمات گفته شده در جلسه اظهارنظر چهره‌های اصلاح طلب در این بین وجود دارد.

روزنامه ایران پرچم‌دار مصوبات جلسه‌ی تکذیب شده!

روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) را باید پرچم‌دار مصوبات جلسه مذکور نام برد. این روزنامه بخش اعظمی از صفحه نخست را به موضوعات ذکر شده اختصاص داد:

انتقاد از رد صلاحیت‌ها/ سید حسن خمینی: مصلحت را نباید تنگ و محدود دید!

این روزنامه عکس یک خود را به سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و دبیران رسانه‌های «ایران» و «ایرنا» اختصاص داد و از قول وی نوشت: «همه مردم باید نسبت به ایران و نظام احساس تعلق خاطر داشته باشند لذا در تعیین مصالح نظام مصلحت را نباید تنگ و محدود دید بلکه باید به گونه‌ای آن را تعریف کرد که مصالح مردم و نظام همزمان در آن جای داشته باشد و تفاوتی میان این دو به وجود نیاید.» او در پاسخ به دغدغه‌ها و گلایه‌های رسانه‌ای برخی از حاضران در جلسه، سخنان خود را با تأکید بر این نکته به پایان برد که «باید امیدوار بود.»

هجمه به شورای نگهبان/ یادداشت علی ربیعی

علی ربیعی سخنگوی دولت با انتشار در روزنامه ایران با عنوان «انتخاباتی بر مبنای رضایت عامه» مسیر انتقادی هفته گذشته روحانی را در پیش گرفت و در بخشی از یادداشتش نوشت: برگزاری انتخابات بر مبنای «رضایت عامه» و پرهیز از خاص گرایی‌ها و ویژه سازی‌های انتخاباتی، در حقیقت گفتمان محوری رئیس جمهوری در هفته گذشته بود. رئیس جمهوری با ملاحظه حجم و شدت فشار‌ها و تهدید‌های امریکا که «فشار حداکثری» توصیف شده چاره نهایی و اصلی را در رویکرد حداکثری به ملت می‌بیند و به این لحاظ تصریح می‌کند که برگزاری انتخابات مجلس با تکیه بر الگو‌های ۱۵ درصدی و حداکثر سی و چند درصدی که مشارکت و «رضایت عامه ملت» را نادیده انگارد و به رسمیت نشناسد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مبرم لحظه حاضر یعنی مقاومت حداکثری در مقابل فشار‌ها و تحریم‌ها و تروریسم امریکایی باشد. رئیس جمهوری با تصریح بر اینکه «رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم» از نوعی مردم باوری در بالاترین درجه خود سخن گفت که نمونه کامل آن را در سمتگیری امام خمینی به جانب متن جامعه مشاهده کرده‌ایم. 

هجمه به شورای نگهبان/ انصاری: ناکارآمدی مجلس به تایید صلاحیت نامزدها برمی‌گردد

مجید انصاری چهره شاخص جریان اصلاحات نیز در گفت‌وگو با روزنامه ایران که با تیتر «هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت مردم نیست» منتشر شده، می‌گوید «واقعیت این است که با کمال تأسف مجلس در گذر زمان بنا به دلایل متعدد دچار آسیب جدی و محدود شده، یا رسماً حوزه اختیاراتش محدود شده  یا خودش به سمت خودسانسوری و خود محدود‌سازی رفته است. اساس قضیه هم برمی‌گردد به نگاهی که در تأیید صلاحیت‌های نامزدها صورت می‌گیرد.»

اختلاف بین جریان اصولگرایی/ زیباکلام: قالیباف شانسی برای ریاست مجلس ندارد

صادق زیباکلام نیز در راستای مصوبات جلسه تکذیب شده، امروز گفته است که «پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند و قالیباف شانسی برای ریاست مجلس ندارد؛ شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس شوند.»

وی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شده که «در مجلس یازدهم نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان تاثیر گذار نیستند و بحث ترکیب مجلس بعدی درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه بحث اصلی این است که تندروها ۱۵۰ کرسی بدست می‌ آورند یا ۲۰۰ کرسی؟ اصولگرایان سنتی هم در اقلیت خواهند بود. جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند. قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها . اتحاد اصلی بین پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها شکل گرفته است. قالیباف خیلی مورد اعتماد و تایید پایداری‌ها نیست. او سعی می‌کند خود را نواصولگرا و متفاوت معرفی کند، اما نه پایداری ها او را قبول دارند و نه احمدی‌نژادی‌ها. من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم.»

اختلاف بین جریان اصولگرایی/ کنایه آشنا به جبهه انقلاب

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در توئیتی نوشت: «توصیه: شما که خود را«جبهه انقلاب» نامیده‌اید. کمی فکر کنید؛ هر ائتلافی آبستن اختلافی است. حال که رقابت را محدود به «جبهه انقلاب» کرده‌اند؛ مشخص کنید بر سر چه چیز رقابت خواهیدکرد؟ لطفا نه بر سر«کمتر انقلابی» و «بیشتر انقلابی» بلکه بر سر صورت مسأله‌ها و راه‌حل‌های تقنینی رقابت کنید.»

موارد مذکور تنها بخشی از خروجی رسانه‌ای جریان همسو در راستای مصوبات جلسه‌ای است که همه برگزاری آن‌را تکذیب کرده‌اند؛ از معزی و آشنا گرفته تا دفتر حجت‌الاسلام ناطق نوری.

البته احتمالا این پایان کار نباشد و طی روزهای آینده باید شاهد واکنش‌های بیشتری نسبت به FATF و ردصلاحیت‌ها و سقوط هواپیمای اوکراینی و ... باشیم.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن روحانی اصلاح طلبان ناطق نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

کد خبر 6087374

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!