Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر،  دزدگیر از قدیمی ترین روش های مراقبت از اتومبیل است. در حال حاضر دزدگیرهای مختلفی از نوع ساده تا تصویری در بازار خودرو موجود است. البته تامین امنیت تنها به دزدگیرها محدود نیست و gps خودرو نیز در بسیاری از اتومبیل ها استفاده می شود.

طبیعتا هزینه استفاده از دزدگیر و ردیاب متفاوت است و در این نوشته می خواهیم بهترین راه تامین امنیت ماشین را از نظر هزینه بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دزدگیر خودرو چه مزیت هایی دارد؟

دزدگیر را می توان فراگیرترین وسیله جانبی خودروها به شمار آورد. قبل از بررسی تکنولوژی نوین جی پی اس نگاهی به مزیت های دزدگیر می اندازیم. قیمت را باید علت اصلی محبوبیت دزدگیرها بدانیم. در حقیقت از همان ابتدای عرضه دزدگیر راننده ها به دلیل قیمت پایین سراغ این فناوری رفتند. هرچندکه در حال حاضر دزدگیرهای تصویری با قیمت بالایی به فروش می رسند اما همچنان دلیل اقبال خریداران به دزدگیر را باید قیمت پایین دانست. از طرف دیگر در زمانی که دزدگیر ارائه شد فناوری هایی مثل جی پی اس در بازار نبودند و همین بی رقابتی دزدگیر را پیشتاز امنیت اتومبیل کرد.

معایب دزدگیر؛ هزینه هایی که دیده نمی شوند

هزینه دزدگیر صرفا به خرید و نصب محدود نمی شوند. خریدارانی که به سراغ دزدگیر خودرو می روند، باید هزینه های پنهان را هم مد نظر داشته باشند. معایب زیاد دزدگیر امکان سرقت خودرو را افزایش می دهد و ممکن است خریدار، دارایی خود را از دست بدهد.

۱.دزدگیر به راحتی غیرفعال می شود

دزدگیرها عملا فناوری پیچیده ای ندارند و سارق با کمی دانش فنی می تواند آنها را از کار بیندازد. احتمالا شما هم فیلم ها یا آمارهایی را مشاهده کرده اید که سارق در کمتر از چند ثانیه درب خودروهایی مدل بالا را هم به راحتی باز می کند. در حقیقت برخی دزدگیرها آنقدر باگ های امنیتی دارند که به کمک ابزارهای بسیار ساده نیز می توان در خودرو را باز کند و اتومبیل را به سرقت برد.

۲.دزدگیرها فقط در زمان سرقت کار می کنند

آژیر کشیدن در هنگام سرقت ماشین کارکرد اصلی دزدگیر است. اگر سارق موفق شود خودرو را به سرقت ببرد عملا هزینه دزدگیر به هدر می رود. در این حالت به احتمال قوی باید خرید یک اتومبیل جدید را هم در برنامه خود قرار دهید.

۳.آژیر اشتباه اعصاب راننده را خورد می کند

از آنجا که حساسیت و دقت دزدگیرها بالا نیست، در برخی موارد کوچک ترین ضربه یا رد شدن یک گربه هم می تواند آژیر را به صدا دربیاورد. احتمالا بارها با صدای آژیر اشتباه خودرو مواجه شده اید که می تواند عابرین خیابان یا ساکنین یک مجتمع را کلافه کند. در بیشتر دزدگیرها می توان حساست را کم یا زیاد کرد اما این کار هم تاثیری چندانی بر آژیرها اشتباه ندارد.

ردیاب خودرو، سرمایه گذاری برای تامین همیشگی امنیت ماشین

حالا که با معایب بی شمار دزدگیر آشنا شدیم، بیشتر می توان درک کرد که عملا هزینه پایین دزدگیرها در جای دیگری خود را نشان می دهد. حالا می خواهیم به سراغ جی پی اس برویم و مزیت های این فناوری نسبت به دزدگیر را بررسی کنیم.

ردیاب ماهواره ای خودرو، وسیله کوچکی است که در داخل ماشین نصب می شود و به کمک اطلاعات دریافتی از ماهواره همیشه موقعیت دقیق ماشین را تعیین می کند. ممکن است به نظر بیاید که جی پی اس قیمت بالاتری دارد اما این فناوری مزیت های زیادی هم دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

۱.جی پی اس بعد از دزدی هم فعال است

یکی از نقاط ضعف دزدگیر غیرفعال شدن آن پس از دزدی بود اما جی پی اس به دلیل ارتباط ماهواره ای در هر لحظه می تواند موقعیت دقیق ماشین را برای مالک پیامک کند. علاوه بر سرقت، در زمان هایی که اتومبیل را در جایی دورتر از خود پارک کرده اید به کمک اپلیکیشن می توانید موقعیت خودرو را به طور کامل بر روی نقشه رصد کنید. در حقیقت بزرگترین مزیت جی پی اس فعال بودن این دستگاه در هر شرایط و مکانی است. به طوری که حتی در دورترین و کورترین نقاط جاده ای نیز ارتباط GPS با ماهواره قطع نمی شود.

۲.کار با جی پی اس ماشین بسیار راحت است

جی پی اس های ماشین را می توان به راحتی نصب کرد. جی پی اس ماشین به دو شیوه سیمی و غیرسیمی عرضه می شود. برای مثال ردیاب خودرو آهنربایی، غیر سیمی است و به راحتی به خودرو می چسبد. از طرف دیگر جی پی اس های غیرسیمی هم فقط نیاز به کمی دانش فنی دارند تا بتوان آن ها  را به خوبی نصب کرد.

برای فعال سازی جی پی اس هم کافی است اپلیکیشن مناسب را نصب و آن را با دستگاه جی پی اس ست کنید. معمولا اپلیکیشن ها آنقدر ساده هستند که نیاز به آموزش ندارند اما در هنگام خرید می توان توضیحات کافی را از خریدار دریافت کرد. همچنین به کمک سیم کارت قرار گرفته در جی پی اس نیز می توان با ردیاب در ارتباط بود.

۳.جی پی اس تمام اطلاعات را ذخیره می کند

جی پی اس صرفا برای جلوگیری از سرقت استفاده نمی شود. این فناوری قادر است سرعت، مسافت و مسیر طی شده را ذخیره کند. این اطلاعات می تواند به سلامت و بهبود رانندگی هم کمک کند. همچنین پدر و مادرهایی که نگران سلامتی فرزند نوجوان خود هستند، به راحتی می توانند با این فناوری رفتار فرزنداشان را زیر نظر داشته باشند. جالب است بدانید، حتی شرکت های بزرگ خودروسازی نیز به کمک اطلاعات ردیاب ها می توانند عملکرد و مصرف سوخت اتومبیل را بهبود دهند.

بالاخره استفاده ردیاب هزینه کمتری دارد یا دزدگیر خودرو؟

ردیاب ماهواره ای ممکن است در ظاهر قیمت بیشتری از جی پی اس ماشین داشته باشد. اما وقتی به دقت، سادگی و دسترسی همیشگی این فناوری نگاهی بیندازیم قطعا سرمایه گذاری بر روی ردیاب بهتر از خرید یک دزدگیر ساده و بی کیفیت است. این مساله وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که در ماه ها و سال های اخیر قیمت خودرو به شدت افزایش پیدا کرده است.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4834519

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ردیاب سرقت امنیت پایدار همراه اول هواوی موبایل شرکت هواوی سیل سیستان و بلوچستان ایران کیش گروه خودروسازی سایپا اپراتور تلفن همراه بانک ملی تورگردشگری آژانس های مسافرتی صنعت خودروسازی دکوراسیون منزل انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان