Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@01:31:20 GMT

جاذبه‌های گردشگری قائم‌شهر

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۸۸۷

جاذبه‌های گردشگری قائم‌شهر

همشهری آنلاین: برای رفتن به مازندران ۳ محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ هر یک از این محورها نیز چه در ایام تعطیل و چه در ایام غیرتعطیل پرتردد هستند.

شهرستان قائم‌شهر در مازندران از سمت شمال و شمال‌غرب به شهرستان جویبار و دریای خزر، از سمت جنوب به شهرستان سوادکوه، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه از محور فیروزکوه وارد مازندران شوید، بعد از پل سفید در سوادکوه  به این شهر می‌رسید. فاصله پل سفید در سوادکوه تا قائمشهر ۴۹ کیلومتر است.  قائمشهر نیز جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد.

سد زمزم  و برنجستانک   

در ۸کیلومتری قائم‌شهر سد ‌زمزم و دریاچه ‌برنجستانک قرار دارد. این دریاچه بسیار جذاب منظره‌ای رویایی را در دل جنگل به‌وجود آورده است.  به‌طوری‌که زمین سد برنجستانک شامل ۸۰ هکتار دریاچه و ۴۰ هکتار جنگل است. ‌ اگر می‌خواهید در یک محیط آرام  با همه امکانات رفاهی وقتتان را بگذارنید حتما سری به این مکان بزنید.

منطقه حفاظت‌شده خیبوس و انجیل‌سی  

منطقه حفاظت‌شده خیبوس و انجیل‌سی از مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران است که با مساحت ۳ هزار و ۴۷۱ هکتار در حد فاصل جنگل‌های جنوبی نزدیک قادیکلای قائم‌شهر و مناطق باغ کوه برنجستانک شیرگاه قرار دارد. جنگل‌های هیرکانی خیبوس شامل  گونه‌های درختی مانند ممرز، مازو، راش، پلت شیردار، نمدار، ملچ، خرمندی، انجیلی و توسکا است.

پارک جنگلی تِلار  

قائم‌شهر یک جاده معروف به‌نام جاده نظامی دارد.  پارک جنگلی تلار هم در انتهای همین مسیر است. در طول این مسیر نیز مناظر طبیعی زیبائی وجود دارد که مهم‌ترین آن یک آب‌بندان زیبا در حاشیه جاده است. آب‌بندان گونه‌ای تالاب است که به دست انسان ساخته می‌شود. آب‌بندان‌ها بیشتر برای پرورش ماهیان گرم‌آب‌زی، ذخیره آب در فصول بارانی برای کشت برنج و آب شرب استفاده می‌شود

پارک جنگلی تلار بسیار وسیع است و درختان قدیمی آن چشم‌انداز بکری دارد. این جنگل پوشیده از درختان آزاد، ممرز، توسکا، بلوط، اوجا، ملچ، عرعر، انجیر، ولیک، شمشاد و انار است.

پارک نمونه گردشگری پایین‌لموک

پارک نمونه گردشگری پایین لموک در روستایی به همین نام و در کیلومتر یک جاده بین شهری قائم‌شهر به ساری قرار دارد. در کنار این پارک آب‌بندانی به وسعت ۸ هزار متر مربع نیز واقع شده‌است.  

بوستان ساحلی سراج  

بوستان سراج قائمشهر در حاشیه رودخانه تلار و در مسیر جاده قائمشهر - بابل واقع است. این بوستان به‌دلیل داشتن امکانات رفاهی مانند استراحتگاه، پیست کارتینگ و شهربازی گردشگران زیادی را به ویژه در ایام نوروز به سمت خود می‌کشاند.

امامزاده سید ابوصالح

امامزاده سید ابوصالح در روستای مله معروف به سید ابوصالح از مناطق مذهبی و گردشگری قائمشهر است.  این امامزاده مربوط به دوره قاجار و در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.  

تالاب کرچنگ

تالاب کرچنگ یکی از تالاب‌های بسیار زیبای استان مازندارن و در روستای کرچنگ ۱۱ کیلومتری قائمشهر واقع شده است. کرچنگ مراتع و جنگل‌های زیبایی نیز دارد. برای رفتن به این تالاب زیبا، باید از جاده ارتباطی روستای سارو کلا و کوتنا به سمت روستا و تالاب کرچنگ حرکت کرد.

تالاب و جنگل قادیکلای بزرگ

قادیکلا بزرگ، مرکز دهستان علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر است که در فاصله ۶ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. روستای قادیکلا جنگل و تالاب بسیار زیبایی دارد. این تالاب در ابتدای جنگل و درانتهای باغ‌های مرکبات قرار گرفته است. فرورفتن ریشه و ساق‌های درختان تنومند در آب این تالاب و رویش نیلوفر آبی بر زیبایی این تالاب افزوده است.

امامزاده سید محمد زرین نوا

آرامگاه امامزاده سید محمد زرین ‌نوا مربوط به سدهٔ هشتم  ه. ق است و در شهرستان قائم‌شهر در روستای چمازکتی واقع شده است.  مسیر دسترسی به این امامزاده پر از شالیزار و باغ‌های مرکبات است. این اثر در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده.

چشمه آب معدنی هزارون

چشمه آب معدنی هزارون در روستای واسکس قرار دارد. آب این چشمه به دلیل وجود مواد معدنی برای درمان بیماری‌های پوستی و امراض استخوانی مفید است.

سفر به مازندران کد خبر 480305 برچسب‌ها استان مازندران مجله سفر به مازندران سفر - گردشگری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران سفر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

یونس خلیلی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

بیشتر بخوانید

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

خلیلی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.

وی اضافه کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.

خلیلی ادامه داد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود