Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@15:58:16 GMT

بهره برداری از فرودگاه سقز در تابستان سال آینده

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۲۴۵۵

بهره برداری از فرودگاه سقز در تابستان سال آینده

تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج از پیشرفت ۶۳ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه سقز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تابستان سال آینده کار ساخت این فرودگاه تمام شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،امیر عباس نظری زاده مدیر فرودگاه سنندج درباره آخرین وضعیت ساخت فرودگاه سقز توضیحاتی ارایه کرد وگفت: اکنون دو پیمانکار فعال، پروژه فرودگاه سقز را در دو بخش ترمینال و ساختمان های جانبی و نیز بخش سطوح پروازی دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: احداث سطوح پروازی تا به امروز حدود ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به دلیل سردی و برودت هوا کارگاه به حالت نیمه فعال درآمده است. در بخش ساختمان‌ها و ترمینال های جانبی نیز کار ساختمان های جانبی ۱۰۰ درصد انجام شده است و ساخت ترمینال نیز پیشرفت ۶۳درصدی دارد.

به گفته نظری زاده سقف ترمینال آماده است و چنانچه سقف بنا شود در خرداد سال آینده و قبل از تابستان کار ساخت ترمینال تمام می‌شود.

مدیرفرودگاه سنندج با بیان این که سقز دومین شهر پرجمعیت استان به شمار می رود، تصریح کرد: فرودگاه سقز بین آذربایجان غربی و استان کردستان واقع شده است، این دو استان فاصله زیادی از یکدیگر دارند و سقز به نوعی موقعیت سوق الجیشی دارد.

او افزود: از سوی دیگر سقز مرکز اقتصادی شمال غرب کشور به شمار می‌رود و شهرهایی مانند مهآباد و مریوان که قطب‌های اقتصادی غرب کشور هستند را پوشش می دهد. به همین دلیل درخواست‌هایی داشتیم مبنی بر این که هر چه سریع تر این فرودگاه راه اندازی شود تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بتوانند از آن استفاده کنند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تابستان سال آینده کار ساخت این فرودگاه تمام شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته نظری زاده طول باند این فرودگاه ۲ هزار و ۹۰۰ متر است و ترمینال فرودگاه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد.

مدیر فرودگاه سنندج درباره اعتبارات درنظرگفته شده برای این پروژه نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به این پروژه اختصاص داده شده است و همان طور که عنوان کردم در دو بخش کارها در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات

مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره برداری ۱۲۲پروژه مخابراتی و همراه اول در هفته ارتباطات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی مخابرات استان یزد، محمدرضا زارع اظهار کرد: در هفته ارتباطات سال جاری، ۱۲۲ طرح مخابراتی و همراه اول با اعتبار و سرمایه گذاری بالغ بر ۱,۳۸۷ میلیارد ریال در سطح استان راه‌اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها شامل تأسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ و کافونوری در ۷ مرکز، تأسیس، اجرای شبکه کابل و فیبر نوری ۵ نقطه، اجرای فیبرنوری ۵ سایت BTS است.

مدیر مخابرات منطقه یزد در مورد اجرای طرح‌های قابل بهره برداری در سطح استان، افزود: ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما، تأسیس و توسعه و افزایش تکنولوژی ۷۲ سایت BTS، نصب سوئیچ دیتا و توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی از طرح‌های قابل بهره برداری در هفته ارتباطات است.

زارع ایجاد بستر ارائه سرویس سرینو، ایجاد ظرفیت زیرساخت داخل استانی و تعویض و تقویت سیستم پاور را از دیگر طرح‌های هفته ارتباطات بیان کرد.

به گزارش ایمنا، با افتتاح این طرح‌های مخابراتی و همراه اول، تعداد ۳۴۳ طرح از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون در استان یزد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳,۹۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 751558

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم