Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقصادی آمریکا بر ضد ایران در دو سال اخیر مدعی شد که این تحریم ها باعث شده است تا تمایل ایران به استفاده از ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین شدت گیرد. دولت ایران از مدت ها پیش نسبت به ارزهای دیجیتالی در تجارت خارجی علاقه نشان داده است چرا که این ارزها امکان تجارت بدون استفاده از نظام بانکداری را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ایران در ژوئیه سال ۲۰۱۸ خبر از تمایل برای عرضه ارز دیجیتالی داده بود.

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد مربوط به ارزهای دیجیتالی در ایران طی یک سال اخیر می نویسد: در جامعه ایران ارزهای دیجیتالی بسیار محبوب هستند تا جایی که برخی از ایرانی ها معتقدند که بیت کوین تنها راه خارج کردن پول از ایران است. میزان استخراج ارزهای دیجیتالی در ایران نیز با توجه به ارزان بودن قیمت برق استخراج بیت‌کوین (در مقایسه با دیگر کشورها) در سطح بالایی قرار دارد.

نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که از یک جامعه ۱۶۵۰ نفری استفاده‌کننده از بیت کوین در ایران حداقل ۲۵ درصد آن‌ها تراکنش هایی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه با استفاده از بیت کوین داشته اند. به نظر می رسد دولت ایران نیز استخراج ارزهای دیجیتالی را به عنوان فعالیت اقتصادی به رسمیت شناخته باشد.

فارین پالیسی در ادامه با اشاره به مجوز دولت سوئد به یک استارت آپ این کشور برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام ایران با استفاده از بیت کوین، به امضای توافق همکاری ایران با روسیه در حوزه بلاک چین اشاره کرده و می نویسد: سازمان توسعه تجارت ایران رایزنی با هشت کشور را برای گسترش تجارت با استفاده از ارزهای دیجیتالی آغاز کرده است. این هشت کشور شامل: سوئیس، آفریقای جنوبی، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش، آلمان و بوسنی و هرزگووین هستند. به عنوان یکی از بخش های توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را برداشته اند و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ مکانیزم مالی ویژه همکاری با ایران را توسعه داده است.

با این حال استفاده از ارزهای دیجیتالی دارای مشکلات مخصوص به خود نیز هستند: در بسیاری از موارد امکان شناسایی طرفین وجود ندارد. از طرف دیگر دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در حال رصد فعالیت های مرتبط با تحریم از طریق ارزهای دیجیتالی است و در سال ۲۰۱۸ نیز نام دو فرد ایرانی را به دلیل دور زدن تحریم با استفاده از بیت‌کوین به فهرست تحریمی خود افزود.

این پایگاه خبری آمریکایی در انتها نوشت: ایران به خوبی فهمیده است که ارزهای دیجیتالی یکی از راه های مناسب به چالش کشیدن سلطه آمریکا بر بازارهای مالی جهانی هستند. هم آمریکا و هم جهان قوانینی برای تعیین چگونگی دسترسی به منابع درآمدی ارزی دارند با این حال در حوزه ارزهای دیجیتالی روزنه هایی وجود دارد که ایران ممکن است از آن‌ها استفاده کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا