Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا گفت که کره شمالی مشخصا در حال ساخت یک موشک بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است.

به گزارش مشرق، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه تاکید کرد که کره شمالی صراحتا در حال تلاش برای ساخت موشک بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است.

مارک اسپر در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی آمریکا از تهدید پیونگ یانگ و احتمال رونمایی از یک سلاح استراتژیک جدید که اواخر سال ۲۰۱۹ به عنوان هدیه کریسمس از جانب این کشور مطرح شده بود این جواب را به خبرنگاران داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آمریکا و کره جنوبی به دنبال جلب رضایت کره شمالی

وی که در اندیشکده مطالعات بین المللی و استراتژیک صحبت می‌کرد افزود: «حداقل می‌توانم بگویم که آنها یک برنامه تحقیق و توسعه تهاجمی دارند. ما از کارهایی که آنها دارند انجام می‌دهند آگاه هستیم. در راس این اقدامات، آنها (کره شمالی) در حال تلاش برای ساخت یک موشک دوربرد بالستیک با قابلیت حمله کلاهک اتمی هستند. این چیزی است که ما با دقت در حال رصد آن هستیم.»

کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود.

با به بن بست رسیدن مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در ازای لغو تحریمهای اقتصادی آمریکا، پیونگ یانگ اخیرا تهدید کرد که در صورت عدم پیشنهاد منصفانه از سوی آمریکا ممکن است فعالیتهای هسته‌ای و موشکی خود را دوباره آغاز کند.

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به این تهدیدات از کره شمالی خواست به میز مذاکرات بازگردد.

وی اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم بهترین راه برای پیشبرد امور از طریق یک توافق سیاسی و ابتکارات دیپلماتیک است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مارک اسپر پیونگ یانگ آمریکا پنتاگون کره شمالی موشک بالستیک واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • فیلمی از تست موشک بالستیک Hyunmoo 4 کره جنوبی با برد 800 کیلومتر و دقت هم در فیلم مشخص است