Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@04:59:10 GMT

باید از ارز چهار و200 تومانی دل کند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۵۵۸

باید از ارز چهار و200 تومانی دل کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: تمرکز استانداری اصفهان بر روی تولید تخم چشم زده ماهی است که دانش آن در استان اصفهان موجود است و با جلوگیری از ارز رایانه ای و ارز چهار و 200 تومانی و حل مشکلات اقتصادی می‌توان طی سه سال آینده در این حوزه به خودکفایی رسید.

سید حسن قاضی عسگر در حاشیه برگزاری جلسه گروه کاری اقدام، در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان؛ اظهار کرد: استانداری اصفهان در حال بررسی و رفع مشکلات کشور و استان، مخصوصا  در حوزه هایی همچون نساجی است که وابستگی زیادی به واردات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر حوزه صنعت نساجی حوزه های دیگر به دلیل سیاست گذاری های اشتباه گذشته در این بخش صرف بر این بوده واردات را به تولید ترجیه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت نساجی و توسعه تولید خط لاین جوجه های یکروزه از جمله حوزه هایی است که بیشترین وابستگی را دارند و در جلسه گروه کاری اقدام مقرر شد که کارگروه هایی برای بررسی این مشکلات شکل بگیرد تا در کمترین زمان ممکن در این حوزه ها به خودکفایی برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه میر نساجی به استان اصفهان تعلق گرفته است؛ تصریح کرد: استانداری اصفهان با انجمن نساجی هماهنگ است و یکی از اقدامات موثری که با مسئولیت انجمن صنفی کارفرامایان نساجی در حال اجراست، احداث شهرک پوشاک در استان اصفهان است. صنعت نساجی جز اولویت های اول کاری قرار گرفته و با حضور صنعتگران نساجی می‌توان اقدامات میان مدت این حوزه را اجرایی کرد.

قاضی عسگر با اشاره به فعالیت های استان اصفهان در حوزه شیلات، گفت: در چند سال اخیر فعالیت های موثری در این حوزه شکل گرفته است که میتوان به ساخت استخر های پرورش ماهی در شهرستان های فریدون شهر و سمیرم اشاره کرد. در حال حاضر تمرکزبر روی تولید تخم چشم زده ماهی است که دانش آن در استان اصفهان موجود است و با جلوگیری از ارز رایانه ای و ارز چهار و 200 تومانی و حل مشکلات اقتصادی می‌توان طی سه سال آینده در این حوزه به خودکفایی رسید.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان استان اصفهان در امور اقتصادی استانداری اصفهان؛ اظهار کرد: اصفهان در شرایط عادی باید از ظرفیت نخبگان استفاده کند و هم‌اکنون با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نخبگان استان اصفهان در حوزه های نیاز استان شناسایی شده و از ایده ها و توانایی آنها کمک خواهیم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، ادامه داد: به ازای هر یک میلیارد دلار واردات 50هزار فرصت شغلی از دست می‌رود و هرچه بتوان با تولیدات داخلی از واردات جلوگیری کرد و حتی با صادرات ارز آوری برای کشور داشت، اشتغال زایی در استان اصفهان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات شیلات استانداری اصفهان تولید داخلی ارز دولتی وارات صنعت نساجی معاون استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه ضمن بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد، گزارشی از مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری ارائه شد.


این جلسه به ریاست رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و اعضای این ستاد در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.


در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری، مسائل و مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان از قبیل شرکت میعاد سرام سپهر ایساتیس و شرکت تعاونی تولیدی نرگس پلیمر میبد باهدف احیای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع حقوقی و قضایی این واحد‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد