Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:18:13 GMT

خیال‌باز منتشر شد/نخستین رمان احمد حسن‌زاده

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۶۲۸

خیال‌باز منتشر شد/نخستین رمان احمد حسن‌زاده

به گزارش خبرنگار مهر، احمدحسن‌زاه پیش از انتشار نخستین اثر داستانی بلند خود با دو مجموعه داستان «مستر جیکاک» و «آه ای مامان» که از سوی نشر نیماژ و نون منتشر شده بود شناخته شد و نشر نون در دومین تجربه همکاری با او نخستین اثر داستانی بلندش را با عنوان «خیال‌باز» روانه بازار کتاب کرده است.

خیال‌باز رمانی است با راوی اول شخص، اما روایتی خطی و عادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راوی رمان (الیاس) پسربچه‌ای است غیرعادی در خانواده‌ای غیرعادی و در شهری غیرعادی.

نقص‌های جسمانی و ناجسمانی راوی و کاراکترهای محوری دیگر (نظیر آداود) در این اثر نمادی است از نقصان‌های بسیار در جامعه‌ای کوچک و مصیبت‌زده.

خواننده این کتاب ماجراهای آن را از دریچه نگاه الیاس می‌بینیم، اما این به‌ظاهر خط اصلی داستان، پوششی است برای روایت مهم‌تری که در زیرلایه‌ی اثر جریان دارد. درواقع، تم اثر و خط ماجراهای مهم‌تر در خلال تک‌گویی‌های الیاس شکل می‌گیرند و مستقیماً به آن‌ها اشاره نمی‌شود، ماجراهایی مثل درگیری‌های سیاسی پدر الیاس که در رمان با آن روبرو می‌شویم.

نشر نون این رمان را در نمایشگاه کتاب استانی خوزستان برای نخستین بار رونمایی کرده است.

کد خبر 4834444 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسن زاده ادبیات گردشگری رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میراث فرهنگی خانه کتاب ادبیات سردار سلیمانی بازار نشر کتاب سال نشر مرکز ادبیات جهان تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • گل جالب و زیبای احمد حسن زاده به قرقیزستان از روی نقطه پنالتی در جام ملت های فوتسال آسیا / فیلم
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها