Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی با صدور نامه‌ای خواستار جلوگیری از افزایش بی رویه مناطق آزاد تجاری شدند. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار جلوگیری از افزایش غیرکارشناسی مناطق آزاد تجاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه آمده است:

سلام علیکم

با احترام به استحضار می‌رساند طی 4سال گذشته، مسئولین، کارشناسان، اصحاب رسانه، تشکل‌های دانشجویی، تولیدکنندگان و سایر دلسوزان ایران اسلامی بارها و بارها نسبت به انحراف مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهداف اصلی و اولیه خود و تحمیل خسارت‌های هنگفت به کشور تذکر دادند و درخواست اصلاح این مناطق و در صورت عدم اصلاح، درخواست حذف این مناطق و ایجاد و تقویت پایانه ها و باراندازهای صادراتی را داشتند ولی متاسفانه علیرغم تمامی تذکرات نه تنها مسئولین دولتی مرتبط علی الخصوص دبیران فعلی و سابق شورای عالی مناطق آزاد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وقتی برای اصلاح این مناطق نگذاشتند بلکه با اصرار غیرکارشناسی و غیرمنطقی تا به امروز پنج بار لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه و وسعت آنها را به مجلس ارائه و با اتلاف وقت و هزینه فراوان برای مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و تصویب کردند که با درایت و هوشیاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون این ضربه مهلک اقتصادی ناکام مانده است.

مناطق آزاد و ویژه جدید در صورت تصویب عبارتند از لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد و 13 منطقه ویژه اقتصادی، لوایح ایجاد مناطق آزاد مازندران، سرخس و دوغارون، لوایح افزایش وسعت مناطق آزاد قشم، ماکو، چابهار و انزلی، مصوبه افزایش وسعت منطقه آزاد ارس بعلاوه طرح افزایش 90 منطقه ویژه اقتصادی جدید و طرح ایجاد 60 منطقه ویژه اقتصادی دیگر و طرح ایجاد مناطق آزاد زیارتی و سیاحتی که از امتیازات مناطق آزاد برخوردار هستند.

لازم به ذکر است در حال حاضر نیز حدود 70 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی مصوب در کشور وجود دارد!

افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن مغایرت با اسناد بالادستی و قانون اساسی در شرایط فعلی و با روند موجود سبب: 

1- افزایش قاچاق
2-واردات بی رویه
3- فرارمالیاتی
4- کاهش درآمدهای حاکمیتی به علت معافیت های بلندمدت مالیاتی
5- افزایش تبعیض و رقابت نابرابر
6- افزایش دلالی و سوداگری به جای تولید و صادرات
7- افزایش زمین خواری
8-گسترش فرهنگ مصرف گرایی و استفاده از کالاهای لوکس و غیر ضروری
9- ضربه به تولید و اشتغال
10- افزایش خروج ارز و در نتیجه التهاب بازار ارز
11- افزایش تاسیس شرکت های صوری 
12-افزایش گرانی های بی منطق برای بومیان
13- ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی از جمله تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی
14-افزایش مشکلات امنیتی 
و ... خواهد شد.

 توجه نمایندگان مجلس به منافع محلی و انتخاباتی و عدم توجه ایشان به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، لزوم نظارت هر چه بیشتر مسئولین و نهادهای انقلابی از جمله حضرتعالی و همکاران محترمتان را می‌طلبد.

لذا خواهشمند است هر گونه که صلاح می دانید از افزایش غیرکارشناسی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جلوگیری فرمایید.

 امضاءکنندگان:

1- قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی
2- اتحادیه دفتر تحکیم وحدت 
3- اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
4- مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
5- اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
6- اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد تشکلهای دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد تشکلهای دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران منطقه آزاد تشکلهای دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شد.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095382

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • بحران آب در مغان جدی است
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد