Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شمار تلفات شیوع کروناویروس در چین شنبه ۵ بهمن به ۴۱ تن رسید و مقامات این کشور را بر آن داشته است به منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، سفرها را کنترل کرده و برگزاری مراسم عمومی و تجمعات را لغو کنند. 

همچنین بیش از ۱۳۰۰ نفر از مردم جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس برای اولین بار از یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد. مسئولان سلامت در سراسر جهان در تلاش هستند از همه‌گیری این ویروس کشنده جلوگیری کنند. 

از روز پنج‌شنبه (۳ بهمن) در شهر ووهان که جمعیتی ۱۱ میلیون نفری دارد، تقریبا تمامی پروازهای فرودگاه این شهر لغو شده است و در جاده‌های اصلی شهر نیز تمامی رفت‌وآمدها کنترل می‌شود. همچنین در سرتاسر استان «هوبئی» محدودیت‌های جابه‌جایی و تردد اعمال شده است. 

در عین حال مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهای تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و استرالیا گزارش شده است. 

مقامات استرالیا امروز اولین مورد از ابتلا به کروناویروس را که یک تبعه چینی بوده تایید کردند. گفته شده این مرد نوزدهم ماه جاری میلادی به استرالیا سفر کرده است و اکنون در بیمارستان ملبورن تحت درمان قرار دارد. 

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز گذشته اعلام کرد ابتلای ۲ نفر به این ویروس تایید شده و یک نفر هم مشکوک به بیماری است. گفته شده است ۲ نفر از مبتلایان به کروناویروس به شهر ووهان سفر داشته‌اند. 

کمیسیون ملی سلامت در چین اعلام کرد: ۶ تیم پزشکی متشکل از ۱۲۳۰ کادر درمان به شهر ووهان اعزام شده‌اند. 

این ویروس که به تازگی شناخته شده بسیار خطرناک است، زیرا موضوعات بسیار ناشناخته‌ای در مورد آن وجود دارد که «میزان خطرزاییِ ویروس» و «چگونگی انتقال فرد به فرد آن» از جمله این موارد است. کروناویروس موجب بروز علائم شبه ذات‌الریه می‌شود که در برخی موارد کشنده است. تب، مشکلات تنفسی و سرفه از دیگر علائم آن است. 

کد خبر 480327 برچسب‌ها بیماری - ویروس چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری ویروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)