Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت‌های دانش بنیان در مسیر خود برای تجاری سازی، نیازمند آشنایی با قوانین مختلف کاری هستند. آشنایی با قوانین کار و تجارت، بیمه، ملاحظات مالیاتی، حسابداری، تبعات حقوقی قراردادهای تجاری، اصول تیم‌سازی، مدیریت فناوری، توسعه کسب و کار، بازاریابی، فروش و... از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان برای دست‌یابی به اهداف شرکت در حوزه تجاری سازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مشاوره در حوزه‌های مختلف تجاری‌سازی و کسب و کار در قالب پیشخوان مشاوره با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود که در ذیل سرفصل این خدمات مشاوره‌ای آمده است:

مشاوره بیمه و مالیات
در این حوزه شرکت‌های دانش بنیان، غالبا در چهار بخش مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، مسائل مرتبط با هیات حل اختلاف بیمه تامین اجتماعی و همچنین سوالات مربوط به هیات حل اختلاف مالیاتی، مشاوره دریافت می‌کنند.

مشاوره توسعه بازار و فروش
« بازاریابی و فروش»، « تحقیقات بازار»، « بازاریابی بین‌الملل»، «تحقیقات بازار بین‌الملل»، «دیجیتال مارکتینگ»، «قیمت گذاری محصول»، «ارجاع کار و معاملات دولتی (مناقصات)» نیز از جمله حوزه‌هایی هستند که شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه بازار و فروش در آنها، مشاوره دریافت می‌کنند.

مشاوره در حوزه توسعه فنی محصول
شرکت‌های دانش بنیانی که در بخش توسعه فنی محصولات مشاوره دریافت می‌کنند عموما در هفت حوزه فناوری فعالیت دارند،«فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «نفت،گاز و پتروشیمی»، «محصولات پلیمری و شیمیایی»، «طراحی صنعتی و بسته بندی»، «دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان»، «مواد پیشرفته»، «تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته»، «الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی» حوزه‌های هستند که می‌توانند به صورت تخصصی برای توسعه فنی محصولات دانش بنیان، مشاوره دریافت کنند.

حقوق و مالکیت فکری
این حوزه می‌تواند در برگیرنده قوانین و مقررات پیچیده‌ای باشد. بر این اساس مدیران شرکت‌های دانش بنیان همواره در این زمینه با سوالات و چالش‌های متعددی برخورد می‌کنند. «کسب و کار»، «حقوق بین الملل»، «مشاوره تبادل فناوری»، «مشاوره ثبت اختراع بین‌الملل»، «ثبت علامت تجاری»، «جستجو تحلیل و استفاده از محتوای پتنت» و«قانون کار» از جمله برخی حوزه‌هایی است که در این سرفصل مورد توجه مشاوران و خبرگان هر حوزه قرار دارد و مشاوره‌های تخصصی در مورد آنها ارائه می‌شود.

صادرات و واردات
برای توسعه صادرات دانش بنیان و واردات احتمالی تجهیزات و مواد اولیه، شرکت‌های دانش بنیان نیازمند تسلط بر قوانین و جزئیات کاری قابل توجهی هستند. بر این اساس، مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در حوزه‌های: «گمرک و واردات»، «بازرگانی بین الملل و فرایندهای صادرات»، « استراتژی صادرات»، «نقل و انتقال ارزی»، «حمل و نقل بین الملل» و «اصول و فنون مذاکرات و مکاتبات بین المللی» از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشاوره دریافت کنند.

دریافت مشاوره از خبرگان
«مشاوره عمومی مدیریت» که خود حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و «تامین منابع مالی» و «مشاوره ویژه تجارت با کشورهای منتخب»، سه حوزه‌ دیگری هستند که برای آنها پنل ویژه مشاوره راه اندازی شده است و از مشاوران و خبرگان آن حوزه دعوت شده است تا به شرکت‌های دانش بنیان مشاوره ارائه دهند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی http://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها حقوق بین الملل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق بین الملل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان حقوق بین الملل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد