Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغالزایی در بخش کشاورزی باید با تمرکز بر فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی باشد، گفت: طرح‌های نیمه تمام بخش کشاورزی باید ظرف مدت ۲۰ روز تعیین تکلیف و پیگیری شود. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در جلسه بررسی سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بنیاد مستضعفان به دنبال کار متمرکز در زمینه اشتغالزایی در استان  خراسان جنوبی است که این تفاهم نامه یکی از چهار تفاهم‌نامه‌ای است که در راستای رفع محرومیت از چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای تدوین پیش نویس مفاد تفاهم‌نامه  با بنیاد مستضعفان، مسایل شهرستان درمیان در 11 بخش احصاء و وضعیت موجود شهرستان ترسیم شده و بعد از اولویت بندی موارد، پروژه‌ها تعریف می‌شوند تا در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

 افزایش 25 درصدی ضریب برخورداری پوشش دیجیتال در شهرستان درمیان 

وی بیان کرد: پروژه‌هایی که به مردم قول داده‌ایم، حتما باید اجرایی شود از این رو با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر دکتر نوبخت و تفاهم نامه‌های منعقد شده با معاون فنی سازمان صدا و سیمای کشور ضریب برخورداری از پوشش دیجیتال در شهرستان درمیان 25 درصد افزایش یافته است.

معتمدیان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، تحول خوبی را در زمینه تولید برق در استان شاهد خواهیم بود و نصب پنل خورشیدی در راستای اشتغالزایی روستاییان در برنامه‌های اولویت دار استان است. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: درخواست استان نصب 10 هزار پنل خورشیدی با ظرفیت تولید 50 هزار کیلو وات برق است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از مجموع هزینه‌های نصب پنل‌های خورشیدی 50 درصد در قالب یارانه و 50 درصد هم از طریق تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود. 

وی گفت: روستاهایی که از نظر فنی مشکلی ندارند یعنی از آب و هوای مساعد برخوردارند و امکان اتصال به شبکه برق را دارند در اولویت برنامه نصب پنل‌های خورشیدی قرار دارند.

برخورداری 68 درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی

معتمدیان با اشاره به تلاش‌های شرکت گاز در استان اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که به معنای واقعی کار جهادی می‌کند، شرکت گاز است و با وجود اینکه پهناور بودن استان، هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها را فوق العاده بالا برده اما نهضت گازرسانی به شدت در حال اجراست.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برخورداری 100 درصد جمعیت شهری و در کل برخورداری 68 درصد جمعیت استان از گاز  عدد قابل قبولی است و تا پایان سال 99، رقم برخورداری جمعیت استان از نعمت گاز به حدود 100 درصد می‌رسد. 

وی یادآور شد: در حال حاضر گازرسانی به دورافتاده‌ترین مناطق مرزی که حتی کسی تصورش را نمی‌کرد در برنامه نهضت گازرسانی استان دیده شده است. 

معتمدیان بیان کرد: به شرکت گاز  استان پیشنهاد می‌شود که گازرسانی به مناطق مرزی و روستاهای با جمعیت کمتر از 20 خانوار که مهاجرپذیرند و جمعیت شان در حال افزایش است را در برنامه گازرسانی قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌ بنیاد علوی اظهار داشت: از اولویت‌های ما، استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در مدرسه سازی است.

معتمدیان گفت: در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری خراسان جنوبی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و بنیاد علوی، مدرسه سازی در استان به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

100 سازه آبخیزداری خاکی به زودی افتتاح می‌شود

وی با تأکید بر توسعه آبخیزداری در استان بیان کرد: موضوع آبخیزداری و آبخوانداری از مواردی است که تا قبل از این خیلی مورد توجه قرار نداشت اما از سال گذشته در برنامه‌های استان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و هر چه پیش می‌رویم نتایج مطلوبش بیشتر دیده می‌شود. 

معتمدیان افزود: مهمترین تأثیر پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری، افزایش حجم آب قنوات و منابع زیرزمینی است که در زمینه اجرای پروژه‌های آبخیزداری اتفاق خوبی که امسال افتاد آغاز به کار 100 سازه خاکی از 15 مهرماه بود که تا چند روز آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری آنها خواهیم بود. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی 100 سازه خاکی دیگر در استان آغاز می‌شود و امیدواریم در چند ماه آینده شاهد افتتاح آنها نیز باشیم.

وی با توصیه به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: فاصله بین مطالعات و عملیات اجرای طرح‌ها را کاهش دهید تا کار احداث سازه‌های خاکی سرعت بگیرد.

افتتاح 29 پارک در سطح شهرهای استان

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای تقویت شهرداری‌های استان نیز  چند برنامه ویژه داریم که یکی از برنامه‌ها، تخصیص اعتباراتی ویژه از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت به شهرداری‌ها بود. این اعتبار در راستای افزایش سرانه فضای سبز و امکانات رفاهی ویژه خانواده‌ها در اختیار تمام شهرداری‌ها قرار گرفت و با تخصیص این اعتبار  شاهد افتتاح 29 پارک در سطح شهرهای استان خواهیم بود. 

معتمدیان بیان کرد: در زمینه توانمدسازی شهرداری‌ها و حتی دهیاری‌ها، برای تأمین ماشین آلات و تجهیزات فنی برنامه‌ریزی شده، در همین راستا به زودی 10 دستگاه بیل بکهو در اختیار تعدادی از شهرداری‌ها قرار می‌گیرد همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد به شهرداری‌هایی که پروژه‌های عمرانی دارند پرداخت می‌شود.

خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی رتبه دوم ملی بخش کشاورزی را کسب کردخسارت 746 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان‌9 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی خراسان جنوبی پرداخت شد

تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام بخش کشاورزی ظرف مدت 20 روز 

وی با اشاره به توسعه و رونق کشاورزی در شهرستان نهبندان عنوان کرد: کشاورزی، دامپروری و فرآوری محصولات از اولویت‌های اشتغال در بخش کشاورزی در شهرستان درمیان است. اشتغالزایی در بخش کشاورزی باید با تمرکز بر فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت تعاونی تخصصی که در سد رزه ایجاد  شده نیاز به بازنگری دارد تا از ظرفیت سد به خوبی استفاده شود و در راستای استفاده بهتر از ظرفیت تولید گوشت سفید شهرستان و تقویت مرغداری‌ها نیز باید نسبت به رفع مشکلات موجود و راه‌اندازی کشتارگاه اقدام شود و طرح‌های نیمه تمام این بخش ظرف مدت 20 روز تعیین تکلیف شوند. 

معتمدیان افزود: مشکلاتی که در روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد در ستاد رفع موانع تولید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود و پروژه‌های جدید بخش کشاورزی در قالب استفاده از مشارکت بنیاد علوی طراحی شوند و نسبت به جمع‌بندی پروژه‌هایی که می‌تواند با مشارکت بنیاد علوی اجرا شود، هر چه زودتر اقدام شود.

خرده فروشی کالا در بازارچه مرزی ماهیرود فعال می‌شود

و با اشاره به اینکه جامعه عشایری کم برخوردارترین قشر جامعه از خدمات عمومی دولت است اظهار داشت: شورای عشایر به منظور بررسی شرایط موجود و پیگیری مشکلات جامعه عشایری استان باید به زودی برگزار شود.

معتمدیان عنوان کرد: از برنامه‌هایی که به طور جدی در استان دنبال شده بازگشایی بازارچه‌های مرزی است. در همین زمینه آن چه مربوط به ما بوده با همت مدیران استان انجام شده و آمادگی لازم وجود دارد اما فعلاً با توجه به شرایط خاص افغانستان با کشور همسایه به تفاهم نرسیده‌ایم. 

وی افزود: بازگشایی بازارچه‌های مرزی همچنان در اولویت استان است و معتقدیم این اتفاق می‌تواند باعث تحرک و پویایی منطقه شود. بنا داریم تا پایان سال خرده فروشی را در بازارچه مرزی ماهیرود فعال کنیم درصورتی که نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد این طرح به دیگر بازارچه‌های استان تعمیم داده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: اقدامات میراث فرهنگی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی قابل تحسین است. سال گذشته 25 واحد اقامتگاه بومگردی داشتیم که این رقم تا پایان سال به 100 واحد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی ضمن اینکه در اشتغالزایی مؤثر است در رونق روستاها نیز نقش بسزایی دارد.

معتمدیان افزود: صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های بومگردی خوب عمل کرده است و در حوزه صنایع دستی، مشاغل خرد شناسایی شده و متقاضیان با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بهره‌مندی بیش از 99 درصدجمعیت روستایی از نعمت برق 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده 100 درصد خانوارهای شهری و 99.8 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند که این درصد در مورد روستاهای درمیان 99.9 درصد است.

مهدی دادگر اظهار داشت: برنامه‌های شرکت توزیع برق استان بر توسعه شبکه در روستاهای برقدار برای پاسخگویی به متقاضیان جدید و همچنین ارتقای پایداری شبکه های برق متمرکز است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری اعتبارات از تهران و مساعدت‌های فرمانداری شهرستان درمیان در زمینه تعویض پایه‌های فرسوده نیز کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌هایی که با همت  استاندار برای استان در دست پیگیری بوده جلب موافقت و تامین منابع برای احداث 10 هزار نیروگاه خورشیدی خانگی 5 کیلواتی در سطح استان است.

دادگر خاطرنشان کرد:  با توجه به ملاحظات فنی از این تعداد برای روستاهای شهرستان درمیان سهمیه مناسبی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/252/ز

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان