Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالدین از تولید ۱۱۴ قلم کالای صادرات محور در استان سمنان خبردادوگفت: قطعاً توجه به ظرفیت‌های درون و اتکا به نیروهای بومی می‌تواند ما را از گذر هر بحرانی عبور دهد که آمارهای ارائه‌شده نیز گواه همین موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی سعد الدین» در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش متوسط ارزش دلاری کالاهای صادراتی دراستان سمنان گفت: در حالی که ایران با تحریم‌ها و فشارهای خارجی بسیاری مواجه بوده، متوسط ارزش دلاری کالاهای صادراتی این استان از ۵۰۰ دلار به ۸۶۰ دلار و از ۳۶ کشور به ۴۶ کشور رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل ارزش دلاری صادرات مصالح ساختمانی این استان ۲۳ درصد رشد داشته است اظهار داشت: این کالاها از ایران به کشورهای بسیاری صادر شد که این رشد قابل توجه نشان از رونق تولید می‌دهد.

 

وی از فعالیت ۲۸۲ واحد معدنی پیرامون تولید مصالح ساختمانی در استان سمنان خبردادو افزود: از این تعداد واحد معدنی بالغ‌بر ۸۲ هزار تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی به کشورهای مختلف صادرشده است.

 

سعدالدین ارزش ریالی مصالح ساختمانی صادرشده از استان را معادل هشت میلیون و ۶۳۰ هزار دلار برآورد کرد و ابراز داشت: این حجم از صادرات به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل گمرک استان سمنان در ادامه  با بیان اینکه  شمش سرب، هیدروکربن سبک، سود سوزآور، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف، کولرآبی، کابل زمینی، پودر لباسشویی، کرک و پشم حلاجی‌شده، فروسیلسیوم، اجزا و قطعات فولادی، نمک معمولی و کربنات دی سدیم را ازجمله کالاهای صادراتی که از گمرک استان سمنان به کشورهای جهان صادره شده است اضافه کرد:  چندین واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک استان که در سال‌های گذشته توان صادرات نداشتند با تلاش مسئولان با صادرات برای کشور ارزآوری دارند.

 

به گفته وی صادرات کالا از گمرک‌های استان سمنان به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه، هند، امارات متحده عربی، ترکمنستان، اندونزی، ازبکستان، پاکستان، آذربایجان، هنگ‌کنگ، کرواسی، ارمنستان و انگلستان انجام شده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما رویداد ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه انتخابات افزایش صادرات کالا مدیرکل گمرک استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن ضمن بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر طی یک هفته گذشته به ۱۳ حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رسیدگی کردند، ابراز داشت: از بین این حوادث ۱۱ مورد واژگونی خودرو، یک مورد تصادف خودروها و یک مورد دیگر انحراف خودرو از جاده بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین تعداد مجروحان در حوادث واژگونی مربوط به پژو ۴۰۵ کیلومتر ۱۵ محور میامی_شاهرود بوده است، افزود: این حادثه چهار مصدوم برجای گذاشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تصادف پژو ۲۰۷ با خودرو آردی کیلومتر ۷۴ محور دامغان_سمنان دیگر حادثه مهم رانندگی استان بود، ابراز داشت: این حادثه منجر به مصدومیت چهار نفر شده است.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف سمند و برخورد آن با تپه کیلومتر ۱۶ محور آرادان_سرخه دیگر حادثه مهم رانندگی را رقم زد، تصریح کرد: این حادثه نیز سه مصدوم بر جای گذاشت.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: حوادث رانندگی طی یک هفته گذشته در مجموع ۲۷ مصدوم داشته است.

کد خبر 6089579

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان