Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:44:02 GMT

برگزاری نماز جماعت در ۸ هزار مدرسه فارس

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۵۷۷۹

برگزاری نماز جماعت در ۸ هزار مدرسه فارس

ایسنا/فارس قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به اعزام ۹۰۰ روحانی و ۷ هزار غیر روحانی به مدارس استان برای اقامه نماز، گفت: اکنون در ۸ هزار مدرسه فارس نماز جماعت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ علی سقاچی شنبه ۵ بهمن در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش استان گفت: اصل و اساس همه آموزش‌های دینی در نوجوانان و جوانان، خانواده و مدرسه است و اساس همه فعالیت‌های فرهنگی کشور نیز توجه به آموزش‌وپرورش و بحث نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم در شأن جمهوری اسلامی و آموزش‌وپرورش  نماز جماعت در مدارس برگزار شود. 

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به راهکارهای ترویج نماز در مدارس، عنوان کرد:  آموزش عوامل اجرایی مدارس و تأکید بر رعایت حداقل ۳۰ دقیقه وقت برای اقامه نماز در مدارس، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: نماز نقش کلیدی در تحقق ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی به عنوان مهم ترین ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین دارد.

علی عسکر نجفی ا اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه نماز در سطح کشور انجام‌شده ، افزود: برگزاری شورای عالی نماز، اجلاس نماز، پیش اجلاس نماز ، مسابقات انشای نماز و ... ازجمله مواردی است که در سطح کشور در خصوص بحث نماز اجرا می‌شود که همه نشان  از توجه ویژه حاکمیت به این بحث است.

او با تأکید بر لزوم ترویج  هر چه بیشتر فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت : باید این فرهنگ به‌صورت کامل در بین همه آحاد مختلف جامعه خصوصاً در بین دانش آموزان نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عوامل تأثیرگذار در موضوع ترویج فرهنگ نماز را در دودسته عوامل انسانی و غیرانسانی تقسیم کرد و گفت : عوامل انسانی شامل دانش آموزان و اولیای آن‌ها ، معلمان ، مدیران ، معاونان و ائمه جماعت است.

نجفی نماز را از اولویت‌های برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان فارس معرفی کرد و گفت:  نمازخانه‌ها، اعتبارات ، برنامه‌های مختلف در خصوص نماز، دستگاه‌های اجرایی کمک‌کننده در بحث ترویج نماز و مساجد عوامل غیرانسانی مؤثردر ترویج فرهنگ نماز هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نماز جماعت مدارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن