Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:07:07 GMT

راهپیمایی مردم عراق آغاز راهِ عزّت بود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۲۸۲

راهپیمایی مردم عراق آغاز راهِ عزّت بود

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خود، به بررسی رخدادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی در هفته‌ پرداخت و در این زمینه، راهپیمایی پرشکوه روز جمعه مردم عراق در بغداد را سیلی جدیدی بر چهره اشغالگران آمریکایی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جمعیت با اشاره به حضور میلیونی ملت عراق در راهپیمایی اخیر، با اشاره به اینکه چنین جمعیت پرعظمتی پیش از این صرفا در مراسم اربعین و عاشورا در عراق دیده شده بود، تاکید کرد: وحدت، انسجام و شعار واحد «کلّا کّلا آمریکا» و «کلّا کلّا اسرائیل» جایی برای فتنه‌گریهای جبهه عبری، غربی، عربی و ماندن راهبردی آمریکا در منطقه باقی نگذاشت؛ بی تردید این هنوز آغاز راه شکوهمندی است که مردم عراق برای تحقق گفتمان مقاومت و عزت در پیش گرفته اند. 

جمعیت جانبازان با اشاره به اینکه آمریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای اش قادر به فهم مکتب عاشورا و مکتب شهادت نیستند، خاطرنشان کرد: به میدان کشیدن هرچه بیشتر خشونت، تهدید و تحریم و به کارگیری فریب، ملت عراق را در راه مبارزه با نظام سلطه و بیرون راندن اشغالگران مصمم‌تر از پیش خواهد کرد و تحقق وعده الهی «نصر من الله و فتح قریب» را خواهیم دید.

جمعیت جانبازان همچنین نخستین سال گام دوم انقلاب را با آرایشی متفاوت از گام نخست تغییر و تهدید دشمن برای بیرون راندن از منطقه و تحقق امنیت با محور جبهه مقاومت دانست و تاکید کرد: قیامتی که با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان در اقدام تروریستی فرودگاه بغداد رقم خورد و تشییع بی‌نظیری که ۲۵ میلیون جمعیت را زائر پیکر شهدا در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان کرد و نیز میلیون‌ها زائر دیگری که در شهرها و روستاهای دیگر عزاداری کردند، نشان از عنایت ویژه الهی برای خلق «یوم الله» دارد که شگفت‌انگیزترین تجلیل را از مقام جهاد و شهادت رقم زد. 

به اعتقاد این جمعیت، هدف قرار گرفتن عین الاسد در اوج عربده‌جویی ترامپ و پنتاگون، افسانه شکست ناپذیری نظام سلطه را در هم شکست و خلق یوم اللهی دیگر به فاصله زمانی کمتر از یک هفته، بهت و حیرت شیطان بزرگ را به عزا مبدل کرد.

جمعیت جانبازان با یادآوری اینکه موشکهای بالستیک سپاه پاسداران که پیش از فرود بر پایگاه عین الاسد، پیکر رژیم صهیونیستی را شخم می‌زد و در انفجار هر موشک، چشم ، دست و قلب صهیونیستها را فرو می پاشید، تصریح کرد: رویای تسلط «از بحر تا نهر» و «خاورمیانه بزرگ» اکنون برای صهیونیست ها به کابوسی جهنمی تبدیل شده است. 

جمعیت جانبازان معتقد است بهره‌گیری از ظرفیت‌های این دو حادثه که راهی نو با عنوان «مکتب سلیمانی» را پیش روی همه مجاهدین و انقلابیون در منطقه و جهان قرار داد وظیفه اندیشکده های راهبردی است تا به تبیین ابعاد نظری و عملی آن بپردازند
این جمعیت از شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش به عنوان حادثه ای که میتواند ملت ایران و عراق و ملتهای منطقه را با شعار «انتقام سخت» جبهه مقاومت و عظمت تمام جهان اسلام را به صحنه بیاورد، یاد و تاکید کرد: مکتب سلیمانی سرمایه‌ای بزرگ برای تغییر مدیریت جهان بر مبنای حق و عدالت خواهد بود. 

جمعیت جانبازان منزوی شدن طراحان شعار فرودستانه سازش با آمریکا و حرکت در چارچوب تحریم‌ها و تهدید‌های قلدرمآبانه آنها را گفتمان ذلت خواند و افزود: پرچم بلند «و اعدوا لهم ما استعطم من قوه» تکلیف همه ما را در پیشبرد گام دوم انقلاب با افقی روشن مشخص کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصولگرایان اصلاح طلبان اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: دوازدهمین مرحله استانی المپیاد دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) جمعیت هلال احمر استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان برگزار می‌شود.

ب️ه گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، رشید فریدپور درباره آغاز دوازدهمین مرحله استانی المپیاد دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) اظهار کرد: دوازدهمین مرحله استانی مسابقات آماده از فردا هفدهم اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان شهرضا در مرکز آموزش‌های تخصصی استان اصفهان برگزار می‌شود.‌

️ وی افزود: این مسابقات در دو بخش مجزا ویژه دختران و پسران مقطع متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) در هشت آیتم مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق و سوختگی و اسکان اضطراری برگزار خواهد شد.

️️ معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های طرح ملی دادرس در کانون‌های دانش آموزی استان ارائه شده است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۲۷ تیم منتخب از دختران در روز هفدهم اردیبهشت ماه و ۲۵ تیم منتخب از پسران در روز هجدهم اردیبهشت ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که تیم‌های برتر به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

️ فریدپور هدف از برگزاری این دوره مسابقات را ارتقای مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان دانست و به انتخاب یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویدادهای اخلاقی اشاره کرد.

کد خبر 751512

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)