Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهردار تهران، گفت: ۱۲۰۰ مرجع صدور پروانه در مجموعه شهری تهران وجود دارد که برای بارگذاری بیشتر در حریم با یکدیگر رقابت می‌کنند و این امر باعث افزایش جمعیت‌پذیری می‌شود. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد سالاری در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران که عصر امروز در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از دوره گذشته مدیریت شهری توجه به حریم و پایش آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در این راستا مجموعه گسترده‌ای از خدمات توسط سامانه‌های اطلاعات مکانی قرار بود به مردم ارائه شود اما هنوز این اطلاعات خام برای افراد کارایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اطلاعات باید آنالیز شده و تبدیل به دیتا شود تا از آنها استفاده کنیم. به عنوان مثال حداقل کاری که سامانه اطلاعات مکانی طرح جامع شهر تهران باید انجام می‌داد این بود که به مدیران شهرداری اعلام می‌کرد ظرفیت کدام مناطق از حد مجاز بالاتر رفته، اما این اتفاق رخ نداد و ما نتوانستیم از اطلاعات استفاده درستی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهردار تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی اطلاعات نیز مبتنی بر بهره‌برداری تحلیل و آنالیز بارگذاری نشده است. امروز از سامانه هوشمند حریم تهران رونمایی شده اما جای سوال است که وقتی هنوز طرح راهبردی حریم پایتخت از سوی استانداری ابلاغ نشده و طرح ساختاری تکمیل نشده است، این رونمایی چه معنایی دارد.

سالاری ادامه داد: در شورای شهر تهران از دوره گذشته تاکنون چندین جلسه بین شهرداری و دستگاه‌های دخیل در حوزه حریم برگزار کردیم تا بتوانیم به یک رویکرد مشترک برسیم، اما این جلسات نیز نتوانست نگاه فرابخشی در این حوزه را حل کند و علاوه بر آن شاهد هستیم برخی از مدیران شهرهای اطراف تهران وعده می‌دهند که می‌خواهند حریم را مانند تهران کنند.

وی افزود: 1200 مرجع صدور پروانه مجاز در حریم تهران فعال است که هر کدام در حال رقابت برای بارگذاری در حریم هستند و این مسئله باعث افزایش جمعیت که خط قرمز ماست، می‌شود. این در حالی است که انصافاً کارنامه شهرداری تهران در صیانت از حریم در مقایسه با شهرداری‌های حریم تهران رتبه بهتری دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهردار تهران، تصریح کرد: تنها راه صیانت از حریم علاوه بر برگزاری جلسات تعاملی توجه دادن به نمایندگان مجلس در خصوص ظرفیت و تهدیدات حریم‌ها است، اما راه‌حل نهایی پرهیز از تفریق سیاسی است زیرا تا زمانی که یک سیاست واحد و یک مرجع سیاستگذاری مشترک نداشته باشیم نمی‌توانیم مشکلات حریم را حل کنیم.

زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد یکپارچگی مدیریت در صیانت از حریم تهران، اظهار کرد: تجارب دو دهه اخیر در حوزه حریم نشان می‌دهد که با وجود داشتن ایده‌آل‌هایی برای حریم نتوانسته‌ایم به وضعیت مطلوب دست یابیم.

وی افزود: ما باید واقعیت را با شرایط مطلوب پیوند دهیم چرا که نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مشکلات، سیاست‌های را تدوین کرد؛ وقتی مدیریت یکپارچه در حریم راهگشا نبود و نتوانستیم آن را ایجاد کنیم چرا به سراغ یکپارچگی مدیریت نرفتیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شوراری شهر تهران، خاطر نشان کرد: بنده شخصاً به استاندار تهران نامه نوشتم و اعلام کردم به جای مدیریت یکپارچه در حریم باید از یکپارچگی مدیریت بهره‌مند شویم و در تعامل با شهرستان‌های پیرامون تهران برسیم و روی نقاط اشتراک‌مان صحبت کنیم.

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد