Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دیلی میل در گزارشی به بررسی شیوع ویروس مهلک کرونا پرداخته که شیوع این بیماری از چین آغاز شده و خود را به اروپا و آمریکا رسانده است. تاریخ انتشار: 20:00 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۱۱۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از آنکه ویروس مهلک کرونا جان شماری از شهروندان چینی را گرفت، مقام‎های انگلیس در جست‎وجوی ۲ هزار مسافری هستند که از شهر «ووهان» به این کشور سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این ویروس کُشنده خود را به فرانسه و اروپا نیز رسانده است.       این اقدام پس از آنکه یک بیمار انگلیسی در بیمارستان به ویروس کرونا آلوده شد، صورت گرفت. در حال حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند. گزارش ها حاکی از آن است که ۲ فرد هم در پاریس و شهر «بوردو» فرانسه به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شدند.
کارمندان نیرو‌های مرزی انگلیس هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند تا مسافرانی که از شهر «ووهان» چین وارد این کشور شده اند را مورد بازرسی قرار دهند.       در ساعات اولیه امروز شنبه، ۵ بهمن، کمیسیون بهداشت چین گزارش داد شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا به یک هزار و ۲۸۷ نفر رسیده و ۴۱ نفر بر اثر این ویروس جان باختند. علاوه بر آن، ۲۳۷ نفر از افراد مبتلا به این ویروس در ۲۹ استان چین در شرایط وخیم به سر می‌برند.         وزیر خارجه فرانسه معتقد است یکی از دلایلی که فرانسه نخستین کشور اروپایی است که افراد مبتلا به این ویروس مهلک را تایید کرده آزمایشی است که به پزشکان اجازه می‌دهد تا به سرعت افراد مبتلا را تشخیص دهد.       مطالعات نشان می‌دهد حتی افرادی که هیچ گونه علائمی از ابتلا به این ویروس را ندارند ممکن است است ویروس را داشته و بتواند به فرد دیگری انتقال دهد. محققان پیش بینی کرده اند که در حدود ۳۵۰ هزار نفر تا هفته آینده به ویروس مهلک کرونا آلوده خواهند شد. نپال دهمین کشور است که ورود این ویروس را تایید کرده است.   بیشتر بخوانید:  تعداد تلفات کرونا در چین به ۴۱ نفر رسید قرنطینه شهر ووهان و افزایش شمار تلفات
مقامات آمریکا تایید کردند که دومین فرد هم در این کشور به این ویروس مبتلاشده اند. ۶۳ فرد دیگر در ۲۲ ایالت آمریکا برای موارد مشابه و معاینه شدند.       دولت چین حمل و نقل عمومی را در دست کم در ۱۴ شهر تعطیل کرده است. علاوه بر آن این کشور در حال ساخت یک بیمارستان جدید برای درمان افراد مبتلا به این ویروس هستند.
بخشی از دیوار بزرگ چین و دیزنی لند در شانگهای و بسیاری از مراسم سال نو چینی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند.       دانشمندان هنوز اطمینان ندارند که ویروس کرونا چگونه در ووهان چین شیوع پیدا کرده است، اما منشا این ویروس از حیوانات است. اولین فرد مبتلا به این ویروس در بازار حیوانات زنده در شهر ووهان گزارش شده است. محققان آکادمی علوم چین در بیانیه‌ای اعلام کردند که خفاش می‌تواند مظنون اصلی در شیوع ویروس کرونا به شمار بیاید.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا حوادث بین الملل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی حفاری ایران فروردین‌ امسال هشت حلقه چاه نفت در گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب حفری کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از هشت حلقه چاه حفاری‌شده، هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک حلقه در چارچوب اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل و تحویل کارفرما شد.

وی با بیان اینکه در این مدت متراژ حفاری چاه‌های یادشده به ۸ هزار و ۵۹۸ متر رسید، بیان کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، در بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا، از حداکثر ظرفیت‌های سازمان برای پیشبرد و تحقق برنامه‌های صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد