Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@10:07:06 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۸۶۷۵

پنج رویداد جهان

دردسرهای علاقه میلیاردر به ترامپ

سخنرانی «پاتریس موتسپه» میلیاردر 57 ساله اهل آفریقای جنوبی در مدح و ستایش رئیس جمهوری امریکا با واکنش تند هموطنانش همراه شد. این میلیاردر آفریقایی که به‌عنوان یکی از نمایندگان کشورش در نشست داووس سخنرانی کرد، خطاب به دونالد ترامپ گفت: «آفریقا عاشق امریکا است و عاشق شما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. ما می‌خواهیم امریکا و شما بهترین عملکرد را داشته باشید.» انتشار این سخنرانی او اما تبعات مثبتی برایش نداشت و بسیاری از کاربران توئیتر با پیام‌های تند، سخنان او را به نقد کشیدند و این میلیاردر را نماینده کشورشان ندانستند. --- پایان 5 ماه قطعی اینترنت در کشمیر سرویس‌های اینترنت قرار است به‌صورت نسبی در کشمیر برقرار شوند و به پنج ماه و نیم قطعی اینترنت در این منطقه مورد مناقشه پایان داده شود. البته وزارت امنیت جامو و کشمیر اعلام کرد:‌ دسترسی به اینترنت تنها برای سایت‌های تأیید شده و نه برای رسانه‌های اجتماعی خواهد بود. همچنین دسترسی به اینترنت موبایل برقرار می‌شود اما تنها به اینترنت نسل ۲ محدود خواهد بود. دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اوایل آگوست 2019 ممنوعیت ارتباطات تلفنی و اینترنتی در این منطقه را وضع کرد. این در حالی است که دادگاه عالی هند اوایل ماه جاری میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد، دسترسی به اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر از حق آزادی فردی برای آزادی بیان است.     ------ت که با عنوان «جمعه سیاه» نامگذاری شده بود، بیش از 350 هزار کارگر حضور داشتند. با وجود تظاهرات گسترده مردمی و مخالفت‌های چند ماهه با اصلاحات قانون بازنشستگی، دولت فرانسه امروز از تصویب این اصلاحات خبر داده است.   --- قتل دو زن روهینگیایی با شلیک ارتش سربازان میانمار که برای حفظ امنیت اهالی یک روستای روهینگیایی به صحنه آمده بودند، با شلیک چند گلوله دو زن را به قتل رساندند. این حادثه چند روز پس از درخواست یکی از نمایندگان این کشور برای حفاظت از مردم ستمدیده روهینگیایی رخ داد اما ارتش مسئولیت آن را نپذیرفت و مدعی شد تیراندازی‌ها در روستای «کین تانگ» در پاسخ به حمله‌ای در اطراف منطقه بود.     آرم جنجالی پس از آنکه از آرم شاخه فضایی ارتش امریکا که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا آن را تأسیس کرده رونمایی شد، کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به آن واکنش نشان داده و آن را شبیه لوگوی سریال علمی - تخیلی پیشتازان فضا دانستند. روز جمعه ترامپ در توئیتی نوشته بود: «پس از مشورت با فرماندهان نظامی، طراحان و دیگر افراد، بسیار خوشحال هستم که آرم شاخه فضایی ارتش امریکا را که ششمین واحد از ارتش فوق‌العاده ما است به شما معرفی کنم.» جرج تاکی، هنرپیشه سریال پیشتازان فضا هم به طعنه نوشت «ما انتظار حق امتیاز این آرم را داریم.» بحث و جدال بین موافقان و مخالفان این آرم پس از آن بیشتر شد که هفته گذشته اعلام شد، شاخه فضایی ارتش از لباس استتار جنگلی برای لباس فرم استفاده می‌کند.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران