Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:06:01 GMT

نمایشگاه عطر بهشت در شهرری افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۸۸۰۱

نمایشگاه عطر بهشت در شهرری افتتاح شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در حاشیه نمایشگاه عطر بهشت اظهار داشت: این نمایشگاه از تولد حضرت زهرا (س) تا شهادت آن بانوی بزرگوار اسلام است و بخشی هم اشاره به مدافعان حرم و شهادت حاج قاسم سلیمانی تا ظهور امام زمان (عج) دارد.
حجت الاسلام مرتضی صادقی با بیان اینکه نمایشگاه عطر بهشت برای بازدید عموم آزاد است، افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب است و تا تولد حضرت زهرا (س) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: ساده زیستی زندگی حضرت زهرا (س) و نحوه ازدواج آن بانو، الگویی ارزشمند و مطلوب برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری خاطر نشان کرد: الگو برداری نسل امروز از زندگی حضرت زهرا (س) موجب رفع بسیاری از موانع و مشکلات زندگی آنها می شود.
این مسئول یادآور شد: اجتماع عظیم هیات های مذهبی شهرستان ری، کانون مداحان و اداره اوقاف با سخنرانی حاج شیخ حسین انصاریان و مداحی امیر نعیمی و محمد نبوی و اقامه نماز جماعت با حضور حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری در بقعه شیخ صدوق روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
صادقی در ادامه به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۱ ویژه برنامه در بقاع متبرکه شهرستان ری برگزار می شود.
وی افزود: پنج برنامه یادواره شهدا و ۶ برنامه محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه انجام می شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اذعان داشت: هشت ویژه برنامه زنگ انقلاب با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش و اوقاف ری در ایام دهه فجر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هشت برنامه دیدار با خانواده شهدا و و هشت ویژه برنامه سلامت در ایستگاه های مستقر در مسیر حرکت راهپیمایان، خدمات رسانی مشاوره و سلامت انجام می شود.
صادقی خاطر نشان کرد: افتتاح شبستان  امامزاده اسماعیل در روستای زیبان فشافویه و افتتاح آب شرب امامزاده ابوالحسن در روستای امامزاده ابوالحسن ری در ایام دهه فجر انجام خواهد شد.
این مسئول  تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در ۲ بقعه متبرکه هر شب طی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اذعان داشت: ۱۵ بهمن سال جاری برنامه ای تفریحی و شاد با عنوان نسل سلیمانی ویژه جوانان و نوجوانان از سوی دارالقران ها و کانون های مساجد برگزار خواهد شد.
وی گفت: روز ۲۲ بهمن ایستگاه تبلیغی و فرهنگی با توزیع بسته های فرهنگی مقابل امامزاده عبدالله دایر خواهد شد و مسابقه قرآن بخوان و جایزه بگیرید نیز برگزار می شود.
نمایشگاه عطر بهشت (سبک زندگی حضرت زهرا (س) با حضور ذوالفقاریان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری، نعمتی رییس اداره بهزیستی شهرستان ری، مسئولین موسسات خیریه ری و نماینده اوقاف و امور خیریه استان تهران در بقعه شیخ صدوق شهرری افتتاح شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اوقاف و امور خیریه بهزیستی حسین انصاریان قرآن کمیته امداد امام خمینی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست هم اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش بنیان امروز ششم اردیبهشت ماه با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

در این نشست سجده، مدیرعامل بنیاد توسعه عمران موقوفات با بیان اینکه در کتب دینی آمده که حضرت علی (ع) نخلستان ایجاد کرده و وقف می‌کردند، گفت: تقریباً ۵ سال است که توسعه تولید با حضور مردم در سازمان اوقاف اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: بنیاد توسعه عمران موقوفات در شناسایی زمین‌ها تلاش می‌کند و سعی داریم در حوزه کشت و صنعت با مشارکت مردم در تحقق شعار سال گام برداریم.

در ادامه بیگدلی، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به چشم انداز این معاونت در حوزه اجتماعی و ارتباط سازمان با شرکتهای دانش بنیان گفت: اولین اقدام وقف این است که بتواند کسب منفعت از عین وقف داشته باشد مرحله بعد این منافع داخل کاسه‌ای ریخته می‌شود که حفظ می‌شود و سرریز آن اجرای نیت است. باید بیشترین کسب منفعت از موقوفات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه علم در خدمت کسب منفعت قرار گیرد اکوسیستمی برای حمایت از دانش بنیان‌ها با رعایت قوانین وقف طراحی شده است. این شرکتها اکثراً به سوددهی رسیده اند.

همچنین در حوزه ارائه طرح سیمان ژئوپلیمری بر پایه خاکستر باگاس، بحث وقف ماندگار در راستای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت به فناوری تولید برق و سیمان با وجود تحریم‌ها و موانع داخلی دست پیدا کرده است.

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد، درصد قابل توجهی از شرکتهای دانش بنیان در سطح کشور هیچ گردش مالی ندارند. صرفاً ایده‌ای است که در مرحله آزمایشگاهی ارائه شده است.

این شرکتها معتقدند اگر قرار است کاری و حمایتی در حد اوقاف انجام شود باید متفاوت از کارهایی باشد که توسط دیگران انجام می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان از ایده تا تجاری سازی در کشورهای پیشرفته حمایت می‌شوند.

موضوع دیگر که مورد بحث قرار گرفت، این بود که در مناطق محروم خیلی از محصولات دانش بنیان کارایی ندارد در حوزه عمران در منطقه محروم برج سازی انجام نمی‌شود. در زمینه تکنولوژی بتن باید تعریف دیگری در مناطق محروم داشته باشیم.

در ادامه رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از دانشمندان که در نمایشگاه شرکت کرده اند، گفت: سازمان وقف از نظر سرمایه‌ای بودجه دولتی نیست در دوره فعلی می‌خواهیم وقف را حرکت دهیم. به عنوان مثال دارای میلیونها رقبه هستیم این رقبات به صورت عرصه و اعیان است ما باید شکل مدیریتمان علمی باشد. زمین زراعی را به صورت سنتی سالی یک تا دو بار می‌توانیم بکاریم اما با استفاده از روش علمی، بهره وری آب و زمین بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر پول داریم اداره سرمایه انباشته باید علمی باشد. سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود تنوع در وقف به نیات واقفان و اعیان اعطایی ربط دارد.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه دانش بنیان‌ها باید در خدمت ارزان سازی و رفاه مردم باشند، افزود: ما موظف به رعایت قانون وقف هستیم. اوقاف از دانش بنیان‌های نوپا حمایت می‌کند و ما مفتخریم که تاکنون از ۳۹ شرکت حمایت کرده ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد تأثیرگذار باشیم ما باید در تولید ملی بدون نفت موفق باشیم. در حوزه صنعت ریل ورود کرده ایم که ۳۰ درصد درآمد نفتی را پوشش می‌دهد در حوزه مسکن رقبات زیاد داریم به مسکن نخبگانی توجه ویژه داریم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در تمام رقبات زراعی بحث زنجیره زراعی مد نظر است. بحث معادن به عنوان ظرفیت مغفول اوقاف بوده، مساله دیگر آنچه اهمیت دارد حوزه صنایع تبدیلی است که توجه ویژه داریم. در حوزه فناوری هم زیرساخت‌های سخت افزاری و هم نرم افزاری مد نظر است. کارهای خوبی در حال انجام است حوزه فناوری تأثیر شگرف در اقتصاد کشور خواهد داشت.

کد خبر 6089061 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه