Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:11:16 GMT

حادثه در کمین جاده‌های کم عرض جغتای

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۰۴۷۳

حادثه در کمین جاده‌های کم عرض جغتای

ایسنا/خراسان رضوی جاده‌های کم عرض محورهای مواصلاتی شهرستان جغتای به همراه نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطر ساز زمینه بروز سوانح رانندگی فراوانی را در این منطقه فراهم کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان جغتای با حدود 400 کیلومتر راه شهری و روستایی در ناحیه غربی خراسان رضوی از شمال و شمال غرب به شهرستان‌های اسفراین و جاجرم خراسان شمالی و از غرب به استان سمنان، از جنوب به شهرستان داورزن و از شرق به شهرستان جوین محدود می‌شود؛ این شهرستان در مسیر ارتباطی بین سه استان و راه‌آهن تهران - مشهد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابراهیم سیدآبادی افزود: عرض اکثر جاده‌های فرعی و روستایی جغتای کم است؛ بنابراین سرعت و سبقت غیر مجاز حادثه آفرین می‌شود به همین دلیل این محورهای ارتباطی به ویژه جاده جغتای به برغمد، سه راه انداده و سه راه امیرآباد به جاجرم خراسان شمالی نیاز به تعریض و بازسازی دارند که بخشی از عملیات عمرانی آن انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: دو محور ریواده عبدل‌آباد و تقاطع ابویسان در کارگروه کاهش سوانح در ردیف نقاط حادثه‌خیز کشوری شناسایی شده‌اند که طی سال‌های اخیر اقداماتی برای ایمنی و اصلاح این مسیرها انجام شده است .

سید آبادی گفت: بر اثر بازندگی‌ها امسال بخش زیادی از محور جغتای - دستوران - منیدر تخریب شده بود که با استفاده از  ناوگان و ماشین آلات راهداری شهرستان آب بردگی‌های این محور اصلاح شد و آبنماهای محورهای روستاهای منیدر و کهنه اصلاح و در محور محمدآباد بند انحرافی برای پخش سیلاب طراحی و اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای بیان کرد: اواخر دی‌ماه سال گذشته حادثه مرگباری در جاده  شهرستان جغتای رخ داد که بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودروی سواری پراید هشت نفر جان خود را از دست دادند و رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی پیش از این درباره این حادثه گفته بود؛ سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ عامل این سانحه رانندگی مرگبار بوده است.

سیدآبادی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های راهداری شهرستان جغتای عملیات ساخت جاده جغتای - دستوران - منیدر است که پس از اتمام مطالعات مراحل دیگر عملیات آن در دست پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمورباقری افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه جا شده، دو میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پایانه بار ،۷۶ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۱۰ هزار راننده باری و بیش از نه هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.

کد خبر 6090595

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد