Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@14:09:09 GMT

ثبت نخستین کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی جهان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۰۸۰۹

ثبت نخستین کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس اعلام شد که شرکت کنندگان بر سر تشکیل کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی توافق کرده اند که هدف از تشکیل آن، مقابله با چالش‌های موجود ارزهای دیجیتالی است. در این کنسرسیوم دولت‌ها، بانک های مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی، شرکت های بزرگ و متخصصین ارزهای دیجیتالی حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزهای دیجیتالی یکی از داغ ترین موضوعات مباحث مطرح شده در پنجاهمین اجلاس سالانه شهر داووس بودند. به دلیل فرصت ها و تهدیدهای زیاد این ارزها، هنوز رویکرد واحدی برای چگونگی مواجهه با این پدیده در سطح جهانی شکل نگرفته است و اکنون پس از گروه هفت و کارگروه ویژه اقدام مالی، این‌بار مجمع جهانی اقتصاد در تلاش است تا کشورهای جهان را به رویکردی واحد در حوزه این رمزارزها برساند.

طبق بیانیه منتشر شده توسط شرکت کنندگان حاضر در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، فرصت های مالی ارزهای دیجیتالی تنها زمانی در دسترس خواهند بود که قوانین مناسبی در این حوزه وضع شود و نهادهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان با یکدیگر همکاری داشته باشند. شفافیت، سرعت و عدم انحصار از جمله مهم ترین مزیت‌های استفاده از ارزهای دیجیتالی خواهد بود و محدود نبودن استفاده از این ارزها به مرزهای جغرافیایی، می‌تواند عاملی برای ایجاد یک جبهه مالی جدید در سطح جهان شود.

مارک کارنی، رئیس سابق بانک‌های مرکزی آمریکا و کانادا گفت: قانون گذاری مناسب اصلی ترین کار برای هر گونه اقدام در زمینه ارزهای دیجیتالی است. وی با اشاره به ضرورت مطمئن شدن از ایمنی انجام تراکنش ها با استفاده از ارزهای دیجیتالی گفت که این ارزها در زمانی کارایی خواهند  داشت که استفاده از آن ها عادلانه و رقابتی باشد. وی با استقبال از ابتکار مجمع جهانی اقتصاد در ایجاد کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی گفت که چنین کاری می تواند ما را به یک چارچوب مشترک برساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: داووس دولتی و خصوصی مجمع جهانی اقتصاد ارزهای دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد