Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در سیاست خارجی را مبنای واقعیت‌ها ایجاد کند، نه بر اساس سرخط‌های خبری فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش.
وزیر خارجه ایران افزود: او برای آنکه بهتر آگاه شود می‌تواند تمام مصاحبه‌ام را به زبان انگلیسی بخواند.
ظریف در این قسمت لینک مربوط به مصاحبه اخیرش با مجله آلمان اشپیگل را که در نسخه انگلیسی آن منتشر شد، قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سپس با ضمیمه کردن عکسی از بخشی از مصاحبه‌اش نوشت: [آیا این مصاحبه] طولانی است؟ پس فقط این را بخواند.
ظریف در این بخش از مصاحبه که عکس آن را ضمیمه کرد در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مذاکراه با آمریکا گفت: نه، من هرگز احتمال این را که افراد رویکردشان را تغییر داده و واقعیت‌ها را بپذیرند رد نمی‌کنم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید است. چیزی که مهم است رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذاشته‌اش را اصلاح کرده، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد.
ظریف ادامه داد: ما هنوز سر میز مذاکره هستیم. آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا زیان زیادی به مردم ایران زده است. روزی فرا خواهد رسید که آنها باید این زیان را جبران کنند. ما صبر زیادی داریم.
ترامپ بامداد یکشنبه در حساب توئیتری خود به زبان فارسی نوشت: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!

برچسب‌ها دونالد ترامپ محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ محمد جواد ظریف دونالد ترامپ دونالد ترامپ محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان