Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ترکیه، گفت: گسترش این همکاری‌ها زمینه‌ساز توسعه روابط ۲ کشور در سایر زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و تجاری است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی،  محمدرضا پورمحمدی  در دیدار رئیس دانشگاه «جمهوریت» سیواس با وی، با اشاره به ارتباطات و علایق 2 کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، اظهار داشت: ترکیه از جمله کشورهای دوست و برادر ایران است و روابط 2 کشور در حوزه‌های مختلف همواره رو به گسترش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و ترکیه تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، بدون در نظر گرفتن مناسبات علمی، امکان پذیر نیست و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هرچند تحریم‌های اقتصادی، موضوع تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز تحت‌ تاثیر قرار داده است؛ اما باید با عزم جدی نسبت به بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های مشترک دانشگاهی اقدام کرد.

سفیر ارمنستان: همکاری علمی یزد و ارمنستان در حوزه معماری افزایش یابدگسترش همکاری علمی دانشگاه شهیدبهشتی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایرانهمکاری علمی و دانشگاهی ایران و سوئیس در 16 پروژه مشترک

پورمحمدی، با اشاره به فعالیت تعدادی از شرکت‌های ترکیه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز ادامه داد: روسای جمهوری ایران و ترکیه نسبت به توسعه هرچه بیشتر تعاملات دوجانبه باور عمیق دارند و انتظار می رود با افزایش رفت‌ و آمد هیات‌های تجاری و بازرگانی، ارتباطات درخشان‌تری بین 2 کشور برقرار شود.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان از گذشته های دور به عنوان قطب صنعت و معدن ایران محسوب می‌شود، یادآوری کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند و این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای دیگر باشد.

رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز، گفت: این دانشگاه هیچ محدودیتی برای گسترش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و به خصوص آذربایجان شرقی وجود ندارد.

عالم ییلدیز افزود: دانشگاه جمهوریت سیواس، نهمین دانشگاه قدیمی ترکیه است که 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، 4 مرکز پژوهشی، 2 هزار استاد و 3 هزار کارمند دارد.

 وی با اشاره به توانمندی‌های علمی و دانشگاهی آذربایجان شرقی، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی با این استان در زمینه‌هایی مانند ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تبادل دانشجو شد.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، لبناخمیس مهدی رئیس هیئت عالی رتبه وزارت علوم کشور عراق و هیئت همراه به منظور گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی، برپایی تورهای مشترک فناوری و برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های فناورانه ایران در کشور عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و واحدهای فناور آن بازدید کردند.

در این جلسه حسن زمانیان به سابقه همکاری‌های فرهنگی و علمی دو کشور اشاره و گفت: وجود اشتراکات مذهبی، تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور ایجاب می‌کند که گسترش همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف علمی افزایش یابد.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به تحصیل دانشجویان دکترای پژوهشی دارای طرح پژوهشی تقاضا محور بیان داشت: این سازمان آمادگی خود را جهت پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور از کشور عراق اعلام می‌دارد.

در ادامه لبنا خمیس مهدی گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با فضای بزرگ، پژوهشکده‌های نوین و دانشمندان گرانقدر، نقشی بزرگ در گسترش و رشد علمی ایفا کرده است. امیدواریم بتوانیم با گسترش روابط با چنین سازمانی، از تجربیات آن در کشور عراق استفاده کنیم و دانشجویان و استادان ما با حضور در این مرکز با نوین ترین دستاوردهای علمی آشنا شوند.

رئیس هیئت عالی رتبه وزارت علوم عراق ضمن بیان امتیازات ویژه سفر خود به ایران اظهار داشت: به لطف الهی، امروز دیداری بسیار ارزشمند و مفید به همراه هیئت وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشتیم و برای اولین بار است که چنین مرکز بزرگ علمی و پژوهشی را مشاهده می‌کنم و دیدگاه جدیدتری نسبت به ایران پیدا کردم.

وی با اشاره به توانمندی‌های سازمان با وجود ۹ پژوهشکده بیان داشت: سازمان با دستاوردهای گوناگون و فعالیت‌های علمی گسترده توانسته است در منطقه تعاملات خوبی را ایجاد کند و کشور عراق نیز تمایل دارد در زمینه‌های تحقیقاتی و طرح‌های کلان به ثمر رسیده همکاری و مشارکت داشته باشد.

لبنا خمیس مهدی گفت: پارک علم و فناوری عراق در سال گذشته افتتاح شده است و می‌توان از تور فناوری و برپایی نمایشگاه توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تعاملات علمی و فناورانه بین پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و عراق استفاده کرد.

در پایان این دیدار معاون پژوهش و توسعه وزرت علوم عراق و هیئت همراه از پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، آزمایشگاه‌های تخصصی بانک‌های سویه‌های خون، سایت ماهواره و چند واحد فناور سازمان که در زمینه‌های تجهیزات پزشکی و قطعات هوایی فعالیت داشتند، بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله