Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@22:24:38 GMT

دارایی‌ها و حساب‌های ترامپ توقیف شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۹۹۵

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدجواد ایروانی استاد دانشگاه و وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به ژییانگ مین لو رئیس گروه ویژه اقدام مالی پاریس - فرانسه نکاتی را درباره اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی متذکر شده است.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم»

جناب آقای ژییانگ مین لو رئیس گروه ویژه اقدام مالی پاریس - فرانسه

با توجه به اینکه ترور ژنرال سلیمانی مقام بلندپایه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم نظیر داعش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در غرب آسیا بوده و جان بسیاری ملت‌ها را از آن موجودات شر نجات داده است) که با دعوت نخست وزیر عراق به کشور مذکور به صورت رسمی سفر کرده بود، صورت پذیرفته و با توجه به این حقیقت که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رسما پذیرفت که دستور این ترور را صادر کرده است، این اقدام نمونه بارز تروریسم آشکار و برخلاف تمامی قوانین و استاندارد‌های شناخته بین المللی است که مورد شگفتی اشخاص و کشور‌ها در سراسر جهان از جمله در داخل هیئت حاکمه آمریکا گردید، می‌باشد؛

بنابراین انتظار می‌رود که: گروه ویژه اقدام مالی FATF با فوریت نسبت به افزایش خطر ریسک سیستماتیک تعاملات مالی ایالات متحده آمریکا اقدام و نسبت به توقیف دارائی‌ها و تحریم و بلوکه کردن حساب‌های دونالد ترامپ و تمامی کمپانی‌های متعلق به وی و کمپانی‌های وابسته آن‌ها و همینطور رئیس پنتاگون و فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا) به کشور‌های عضو و همکار FATF اعلام و توصیه بر اجرای آن نمایند.

در این صورت است که میتوان بی طرفی FATF را درباره مبارزه با مبادی و منابع مالی تروریسم، راستی آزمائی کرد.

دکتر محمدجواد ایروانی - استاد دانشگاه و وزیر اسبق امور اقتصادی و دارانی جمهوری اسلامی ایران

 

میزان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایروانی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین