Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:54:41 GMT

هاریسون کیست؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۰۷۰

هاریسون کیست؟

"هاریسون" در ۱۵ سالگی وارد دانشگاه میشگان آمریکا شد؛ جائیکه او یک سال به تحصیل پزشکی پرداخت و بعد از آن به دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا رفت و ... ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ "تنسلی هاریسون" در تالادگای آلاباما آمریکا در 18 مارس 1900 متولد شد؛ پدرش گروس هاریسون ششمین نسل پزشک از خانواده هاریسون در آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در 15 سالگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و وارد دانشگاه میشگان آمریکا شد؛ جائیکه او یک سال به تحصیل پزشکی پرداخت و بعد از آن به دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا رفت و تخصص داخلی خود را در بیمارستان بنت بریگ‌هام در بوستون امریکا گذراند.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون (Harrison’s Principles of Internal Medicine, 20th Edition 2018) یکی از مهمترین و اصلی‌ترین منابع درسی در زمینه طب داخلی برای رشته پزشکی است.

چاپ اول این کتاب در سال 1950 منتشر و ویرایش بیستم آن در سال 2018 منتشر شد.

اگرچه این کتاب موضوعات فراوانی را از عصب‌شناسی گرفته تا بیماری‌های عفونی شامل می‌شود اما به‌طور ویژه بیشتر مباحث طب داخلی آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

طب داخلی هاریسون به‌عنوان یکی از کتاب‌های اصلی متخصصان داخلی  طب کلاسیک به شمار می‌آید؛ کتاب به نام "هاریسون" که ویراستار ارشد 5 ویرایش اولیه کتاب بوده است، نامگذاری شده است.

متاسفانه طی ده‌های اخیر، اسناد متعددی درباره پرداخت رشوه‌‌های سنگین مالی از سوی شرکت‌‌های بزرگ دارویی به تیم‌های نگارشی هاریسون منتشر شده است که حکایت از وجود تبانی‌های گسترده در نگارش نسخه‌های اخیر هارسون دارد.

به طور نمونه بر اساس اعلام پایگاه اطلاعاتی "استات"، نویسندگان هاریسون و دیگر متون پزشکی بین سالهای 2009 تا 2013 بیش از 11 میلیون دلار از صنعتگران و شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی برای تجویز مصرف داروی خاص دریافت کرده‌اند! 

بانک اطلاعاتی "propublica" در یک مورد از این رشوه‌های پرداخت شده به مورد قابل توجهی دست یافت؛ یک پزشک که از اعظای تیم نگارشی هاریسون محسوب می‌شود در بین سالهای 2009 تا 2013 مبلغ 870 هزار دلار بابت تحقیق در مورد یک دارو از یک شرکت‌ معروف دارویی دریافت کرده است. 

علاوه بر آن  در نتایج این مطالعه آمده است که بسیاری از پزشکان از حق ثبت اختراع برخوردار هستند؛ بسیاری از پزشکان با دریافت رشوه از شرکت‌های ساخت دارو، اختراعاتی را ثبت می‌کنند. 

محققان در مطالعه‌ خود دریافتند که نویسندگان کتاب هاریسون و 5 کتاب دیگر مرجع پزشکی، تاکنون مبلغ 13.6 میلیون دلار از شرکت‌های ساخت دارویی بابت ثبت اختراع در جهت منافع آنها دریافت کرده‌اند؛ حداکثر پرداختی به هر پزشک 869 هزار دلار بوده است!

پرداخت رشوه 11 میلیون دلاری به تیم "نویسندگان هاریسون" توسط شرکت‌های دارویی!انتهای پیام/ Rsaadati/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا کیست؟ + تصاویر | شای داویدای کیست؟
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • نوبت مکافات جنایت
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳