Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیر نقدی برای تامین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی را شفاف کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماده ۴ طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این ماده، دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیر نقدی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن به‌شرح ذیل معلوم باشد:

الف) پرداخت‌کننده: شخص حقیقی: نام و نام خانوادگی، کد ملی

احزاب و گروههای سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب.

ب)دریافت‌کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافت.

بر اساس تبصره ۱ این ماده هرگونه پرداخت و کمک نقدی ‌باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده (۷) این قانون انجام گیرد.

بر  اساس تبصره ۲ این ماده درصورت عدم رعایت الزامات و ضوابط مقرر درخصوص وجوه پرداختی، نامزدها حق استفاده از آن را نداشته و باید وجوه دریافتی به پرداخت ‌کننده عودت داده شود. درصورتی که پرداخت کننده کمک مشخص نباشد و یا اطلاعات ارائه شده از سوی آنها بیانگر موارد فوق نبوده و یا اشتباه باشد، اموال مذکور اعم از نقدی و غیرنقدی مشمول احکام اموال مجهول‌المالک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تبلیغات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران

به گزارش پارس نیوز ، در این خبر به معرفی وام بانک رفاه به مستمری بگیران پرداخته ایم. با جزئیات وام بانک رفاه به مستمری بگیران| اعطای تسهیلات (وام بانکی) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران.

اعطای وام قرض الحسنه به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

اعطای تسهیلات ( وام بانکی ) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند.  

تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود

​همچنین کارکنان محترم شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، می توانند از تسهیلات طرح امید رفاه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانوار خود در قالب عقد مرابحه به میزان بیست میلیون تا یک میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۶ درصد بهره مند شوند

برای کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

یارانه یکی از بهترین کار هایی است که در دوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد انجام شد. با یارانه کمی از مشکلات مردم کمرنگ شد. برای مشاهده جزئیات بیشتر و برای دیدن اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

شرایط دریافت وام قرض الحسنه با کارت یارانه

منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.

 

با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌ های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می شود که در صورت برقراری زیر ساخت های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت آن از دولت، سرپرست خانوار بودن و … به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک ها و موسسات اعتباری واقع شود.

ثبت نام اینترنتی وام قرض الحسنه با کارت یارانه

به جهت اینکه نیازی به ضامن ندارد و فقط با یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت می شود، طرفداران زیادی دارد. این وام جزو وام فوری با کارت یارانه به حساب می آید و طبق مصوبه بانک مرکزی، بانک ها می توانند در ازای پرداخت وام، یارانه نقدی را به عنوان ضمانت دریافت نمایند. علاوه بر این دولت نیز هر از گاهی اعلام می کند که وام یارانه پرداخت می کند. در ادامه توضیحاتی در مورد این ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه​ ارائه شده است

در این میان، مساله پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که آن را دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

موضوع پرداخت این وام در سال‌های گذشته هیچگاه به درستی اجرا نشد. بانک‌ها می‌گفتند منابع مالی لازم را برای پرداخت وام یارانه به مشمولان در اختیار ندارند. البته پرداخت این وام بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ صادر کرد، الزامی نبود و به عنوان تکلیف بر دوش شبکه بانکی قرار نداشت.

در دولت سیزدهم نیز، شبکه بانکی توجه چندانی به تصمیمات دولت نکرد. حتی بانک‌ها تا چندین ماه پس از صدور بخشنامه دولت، می‌گفتند موضوع به آنها ابلاغ نشده است. در واقع به نظر می‌رسد دولت‌ها تصمیماتی را می‌گیرند که شبکه بانکی توان اجرای آن را ندارند و به منابع مالی بانک‌ها فکر نمی‌کنند.

نمایندگان مجلس نیز اسفند سال گذشته در جریان بررسی بودجه بندی را تصویب کردند که بر اساس آن، متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند

در این میان، مساله پرداخت وام ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

بررسی‌ها نشان داد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی نگرفته بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۵۰ هزار شغل در سال جاری با پرداخت وام یارانه ایجاد شده است.جوان، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حمایت از کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال پایدار به خصوص در مناطق محروم و روستاهای کشور است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل در ایجاد و تامین مالی شبکه اشتغال کشور فعالیت می‌کند که در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده و بیش از ۹۲ درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال بوده است.

آقابابایی گفت: با تسهیلات پرداخت شده در سال جاری منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل شده است و این مشاغل پایدار هستند.

وی اظهار کرد: با دو دهم بودجه اشتغال کشور ۱۰ درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده به صورتی که سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اقدامی که امسال در موضوع تضامین انجام شده این است که افراد مشمول تسهیلات می‌توانند از حساب یارانه خود به عنوان ضمانت استفاده کنند.

وام یارانه ای یکی از جدیدترین وام های دولت برای اقشار کم درآمد جامعه است. وام یارانه ای وام تضمین شده توسط کارت یارانه سرپرست خانوار است. شرایط فعلی دریافت وام یارانه ای را می خوانیم.

در آستانه روز پدر گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت می کند.

گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغ هنگفتی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان سپرده دولتی برای یارانه بگیران و سرپرستان خانوار منتشر نشده و از پرداخت رایگان مبلغ و عیدی نیز اطلاعی در دست نیست. مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود یا می توان وام با سود کاهش یافته دریافت کرد. اما وام یارانه ای چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام کم بهره یکی وامی است که نیاز به ضامن ندارد و مردم می توانند با یارانه نقدی سرپرست خانوار این وام را دریافت کنند.

برای دریافت وام یارانه ای، سرپرستان خانواده و کلیه یارانه بگیران باید برای دریافت این وام به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و الزامی به امضای قرارداد وام با سیستم بانکی ندارند. برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و در آنجا اطلاعات لازم را برای ثبت آنلاین وام با کارت یارانه دریافت کنید.

افرادی که سرپرست خانواده هستند و از دولت و دریافت می کنند، مشمول دریافت وام یارانه ای می شوند.

پس از واریز وام فاینانس، اقساط وام از مبلغ تامین مالی متقاضی کسر می شود، این وام با نرخ سود ۱۲% به اشخاص حقیقی پرداخت می شود که ۸% آن توسط دولت به بانک پرداخت می شود.

انواع مختلفی از وام وجود دارد. در زیر می توانید با انواع وام با کارت یارانه ای آشنا شوید:

وام ۵ میلیونی

بحث وام ۵ میلیونی اولین بار در زمان دولت دوازدهم مطرح شد. مقرر بود که پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به یارانه‌ بگیران با ضمانت حساب یارانه انجام شود و که نرخ سود این وام ۱۸ درصد و ۵ ساله است. با این طرح تمامی سرپرستان خانوار می ‎توانستند با ضمانت حساب کارت یارانه خود وام ۵ میلیون تومانی دریافت کنند که به حدی مشکلات مربوط به دریافت وام را برای متقاضیان کمتر خواهد کرد.

وام ۱۰ میلیونی

اخیرا مردم پیامکی مبنی بر پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی دریافت کرده اند که این پیامک از سمت یکی از موسسات قرض الحسنه به شهروندان ارسال شده، تا کنون اطلاع دقیقی از زمان و شرایط وام ۱۰ میلیونی ارائه نشده است. متقاضیان وام یارانه پس از اطمینان از اعتبار موسسه می توانند شرایط وام ۱۰ میلیونی را از روی سایت این موسسه قرض الحسنه مطالعه فرمایند.

وام ۲ میلیونی

وام ۲ میلیون تومانی که بر اساس مصوبه دولت، به اقشار آسیب‌ پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌ بوس و کرایه‌ های بین‌ شهری، دست فروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار تعلق گرفت. یکی دیگر از وام بود. واریز این یارانه نیز در دولت دوازدهم انجام شد.

وام ۲۰۰ میلیونی

یکی دیگر از وام هایی که این روزها سر و صدا کرده است، وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی است. تا کنون اطلاعات دقیقی از این وام در دسترس نیست. برخی رسانه ها آن را تکذیب کرده اند اما از سوی مسئولان هیچ گونه تکذیبیه ای منتشر نشده است. هر گونه اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر شود

منبع:تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است