Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@09:37:19 GMT

کارخانه کمپوست ۴۰ هزار تُنی در سمیرم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۰۶۶

کارخانه کمپوست ۴۰ هزار تُنی در سمیرم احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عسگریان روز صبح یک شنبه در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال سمیرم در محل فرمانداری اظهار داشت: بخش خصوصی، این کارخانه را با اعتبار معادل ۸۰۰ میلیون ریال، احداث و مدیریت خواهد کرد.

به گفته وی، این مجموعه برای ۶۰ نفر به‌شکل مستقیم و حدود یک هزار نفر غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم با تاکید براینکه احداث کارخانه کمپوست یکی از ضروری‌ترین نیازهای شهرها و روستاهای منطقه از معضل پسماند است، از همه سازمان‌های مرتبط خواست تا با سرمایه‌گذاران این واحد همکاری کنند.

عسگریان افزود: سمیرم منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوایی مناسب برای کشت قارچ است بنابراین اگر کارخانه کمپوست در این منطقه ایجاد شود فعالیت در این بخش نیز رونق مضاعفی خواهد گرفت.

وی زمین در نظر گرفته شده برای این کارخانه را ۳۰ هکتار اعلام و گفت: مرحله اول احداث کارخانه کمپوست در ۱۰ هکتار ساخته می‌شود و بقیه کار نیز به مرور زمان پیش خواهد رفت.

فرماندار سمیرم سفر آذر سالجاری معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به سمیرم را یادآور و گفت: مراحل نخست عملیات ساخت منطقه صنعتی پادنای سمیرم در همان سفر آغاز و شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز مجوزهای لازم برای فعالیت آن را صادر کرد.

وی با اشاره به تکمیل بخش زیادی از این منطقه صنعتی در پنج ماه آینده افزود: ۱۲ واحد صنعتی در این محل استقرار خواهند یافت که تعدادی از آنها نیز در بخش صنایع مرتبط با کشاورزی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم نیز دراین کارگروه اظهار داشت: مجموع اعتبار اشتغال در سامانه کار و اشتغال این شهرستان بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۷۸ درصد آن محقق شده است.

عبدالحسین صابری با بیان اینکه بقیه این اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است که باید تا پایان سال جذب شود، از مدیران سازمان‌ها خواست برای جذب اعتبار باقی مانده همکاری و تلاش خود را بیشتر کنند.

سمیرم منطقه‌ای کوهستانی، کشاورزی و گردشگری است که سهم صنعت و بخش‌های مرتبط با آن در این شهرستان بسیار ناچیز بوده اما ظرفیت خوبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با بخش‌های دامی و کشاورزی و خدمات گردشگری دارد.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

کد خبر 4835051

منبع: مهر

کلیدواژه: کارخانه کمپوست تولید سمیرم بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر دهه فجر تعطیلی مدارس گرگان ایلام قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات 98 قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد

در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده است و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست