Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@22:07:31 GMT

ساخت نانوسامانه تصفیه هوای بدون فیلتر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۲۸۵

ساخت نانوسامانه تصفیه هوای بدون فیلتر

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت فناور دستگاهی برای تصفیه هوا ساخته که در آن نیاز به استفاده از فیلتر نیست. این سامانه‌ خالص‌ساز هوا با استفاده از توری‌های آلومینیومی آغشته به نانوذرات TiO۲ می‌تواند ذرات آلاینده هوا را از بین ببرد.

عذرا عطایی مدیرعامل این شرکت فناور گفت: این دستگاه ماحصل 6 سال تحقیق و پژوهش شرکت با همکاری دانشگاه الزهرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه قابلیت زدایش مواد آلاینده محیطی و همچنین عوامل بیماری‌زا را دارد.

عطایی درباره سازوکار این فناوری تصریح کرد: در این فناوری از سه بخش مجزا استفاده شده است، بخش دمش هوا، لامپ UV و توری آلومینیومی آغشته به نانوذرات دی‌اکسیدتیتانیم که ترکیب این سه بخش منجر به آزاد شدن H۲O۲ می‌شود. در واقع تابش UV روی توری باعث انجام فعالیت فتوکاتالیستی شده که با این کار H۲O۲ رهاسازی می‌شود. H۲O۲ تولید شده با عوامل بیماری‌زا نظیر قارچ و باکتری برخورد کرده و منجر به آسیب DNA آن‌ها می‌شود که این امر در نهایت به از بین رفتن عوامل‌بیماری‌زا در محیط کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این فناوری برای استفاده در بیمارستان‌ها و فضاهای حساس مناسب است. از سوی دیگر H۲O۲ می‌تواند با برخی آلاینده‌های محیطی نظیر آمونیاک و بنزن ترکیب شود و آن‌ها را به مواد کم‌خطرتر تبدیل کند، بنابراین از این سامانه برای تصفیه هوای محیط‌هایی نظیر منازل یا فضاهای اداری می‌توان استفاده کرد.

مدیرعامل این شرکت افزود: تست‌های این فناوری در مراکز مختلف نظیر انیستیتو پاستور مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده است. به تازگی نیز گواهی نانومقیاس این فناوری از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو صادر شده است.

عطایی درباره مزیت‌های این فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمونه مشابه خارجی این محصول وجود دارد اما در آن‌ها از ذرات میکرونی استفاده شده است در حالی که در این محصول ذرات نانومقیاس به کار رفته و در نتیجه عملکرد این سامانه حداقل ۲۰ درصد بهتر از نمونه‌های خارجی است.

به اعتقاد مدیرعامل شرکت این فناوری به دلیل عملکرد بالا و قیمت مناسب مزیت صادراتی دارد.

انتهای پیام/

169 / 336 تصفیه هوا فتوکاتالیست نانوذرات توری‌های آلومینیومی تحقیق و پژوهش دانشگاه الزهرا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تصفیه هوا فتوکاتالیست نانوذرات تحقیق و پژوهش دانشگاه الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس