Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه مناسبات و همکاری‌های علمی استان با دانشگاه‌‎های ترکیه، گفت: گسترش همکاری‌های علمی زمینه‌ساز توسعه روابط در سایر زمینه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی و تجاری است.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس دانشگاه "جمهوریت" سیواس ترکیه با وی، با اشاره به ارتباطات و علایق دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، گفت: ترکیه از جمله کشورهای دوست و برادر ایران است و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف همواره رو به گسترش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بر ضرورت توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، بدون درنظرگرفتن مناسبات علمی، امکان پذیر نیست و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

وی ادامه داد: هرچند تحریم‌های اقتصادی، موضوع تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است؛ اما باید با عزم جدی نسبت به بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های مشترک دانشگاهی اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت تعدادی از شرکت‌های ترکیه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اشاره کرد و گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه نسبت به توسعه هرچه بیشتر تعاملات دوجانبه باور عمیق دارند و انتظار داریم با افزایش رفت‌وآمد هیات‌های تجاری و بازرگانی، شاهد ارتباطات درخشان‌تری بین دو کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از گذشته های دور به عنوان قطب صنعتی و معدنی ایران محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند و این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای دیگر باشد.

رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و بخصوص آذربایجان شرقی نداریم.

عالم ییلدیز افزود: دانشگاه جمهوریت سیواس، نهمین دانشگاه قدیمی ترکیه است که 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، چهار مرکز پژوهشی، دو هزار استاد و سه هزار کارمند دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به توانمندی‌های علمی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی با این استان در زمینه‌هایی چون ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تبادل دانشجو شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه با استناد به هشدار جوی سطح زرد شماره ۶ هواشناسی استان اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی و ورود سامانه جدید از عصر فردا سه شنبه، ضروری است تا دستگاه‌های ذکر شده در آماده باش کامل باشند.

عبدالصمد رحیمی با تاکید بر لغو سفرهای غیر ضرور، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها، گفت: پاکسازی آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک و فراهم کردن امکان اسکان اضطراری در صورت نیاز از جمله مواردی است که رعایت آنها در سطح هشدار زرد ضروری است.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر از دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها خواست اقدامات لازم برای رفع آبگرفتگی ها انجام دهند.

کد خبر 6098716

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن