Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خزانه داری آمریکا امیدوار است که واشنگتن و لندن بتوانند طی سال جاری به یک توافق تجاری دست یابند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: امیدوارم ایالات متحده و بریتانیا بتوانند امسال به توافق تجاری دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، اظهارات منوشین در شرایطی است که دو کشور بر سر مالیات بر خدمات دیجیتال و همین طور همکاری لندن با شرکت چینی هواوی برای ایجاد شبکه تلفن همراه نسل جدید اختلاف نظرهای جدی دارند.

بریتانیا کمتر از یک هفته دیگر اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. جایگزین کردن قراردادهای تجاری پس از برگزیت با سایر کشورهای جهان و دستیابی به توافقنامه های جدید، اهمیت زیادی برای اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هندافشاگری علیه آمریکا و انگلیس سبب حمله موشکی به دفتر "پرس‌تی‌وی" شدطرح جدید مجلس برای دریافت غرامت نفتی از آمریکا و انگلیس+ جزئیات

منوشین گفت: تصور می کنم زمان اهمیت زیادی دارد. شما می دانید که ما بر روی دستیابی به توافق تجاری طی سال جاری تمرکز کرده ایم چرا که فکر می کنیم این مساله برای هر دو طرف مهم است.

منوشین پس از سفر 4 روزه به سوئیس برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس، به لندن سفر کرده است. وی در این سفر با ساجد جاوید وزیر دارایی انگلیس دیدار کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا حاضر به اشاره به جزئیات بیشتر درباره مذاکرات خود با مقام های انگلیس درباره توافق تجاری و همکاری لندن با شرکت هواوی نشده است.

آمریکا فشار زیادی را به بریتانیا و سایر متحدانش وارد کرده است تا مانع از فعالیت شرکت هواوی برای توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه شوند.

منوشین گفت: می خواهیم از این مساله مطمئن شویم که زیرساخت های ما امن بوده و در برابر تهدیدات محافظت می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز روز جمعه به صورت تلفنی درباره امنیت شبکه های مخابراتی گفتگو کرده‌اند.

شورای امنیت ملی انگلیس ظاهرا قرار است طی روزهای آینده درباره همکاری با شرکت هواوی تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم