Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@12:47:12 GMT

آقای ظریف ! وقت خیانت نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۹۱۵

آقای ظریف ! وقت خیانت نیست

هیچ کشوری وسط معرکه نبرد و یا در دوره ضعف خود دست صلح دراز نمی کند که اگر چنین کند جز خواری نصیبش نخواهد شد.

به گزارش مشرق، آقای ظریف ! به نظر شما وقت جنگ است ؟ یا وقت صلح ؟ یا وقت فتح؟

بیشتر بخوانید: آقای ظریف! دشمن را نمی‌شناسید؟ مذاکره با ‌قاتل‌حاج‌قاسم؟!

به تاریخ نگاه کنید:

1. بعثت حضرت محمد(ص)

2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره شعب ابیطالب (تحریم همه مسلمانان توسط مشرکان) : دوره گرسنگی و قحطی طاقت فرسا

3. هجرت

4. دوره جنگ:

سال 1: جنگ بدر : پیروزی 313 مسلمان بر لشکر مشرکان

سال 2: جنگ احد: عدم پیروزی مسلمانان به دلیل رها کردن تنگه و رفتن پی غنیمت. شهادت حمزه عموی پیامبر(ص)

سال 5: جنگ احزاب: چهل قبیله مشرکان به مدینه حمله کردند و یهودیان و منافقان مدینه هم از پشت به آنها کمک کردند. اما مسلمانان دورتادور شهر را خندق کندند، مسلمانان در مقابل خدعه های منافقان، بر ایمان شان افزودند، و با سلحشوری حضرت علی، سران مشرکان کشته شدند و شکست خوردند.

5. دوره صلح:

سال 6: تصمیم پیامبر به حج. مشرکان مانع شدند. مسلمانان با پیامبر «بیعت رضوان» نمودند. مشرکان ترسیدند و به صلح حدیبیه تن دادند: آزاد شدن حج برای مسلمانان

سال 7: دعوت جهانی پیامبر و ارسال نامه به سران کشورها : پیامبر با شکوه خاصی برای حج وارد مکه شد.

6. دوره فتح پی در پی:

سال 8: فتح مکه: پیامبر با لشکر ده هزار نفری به صورت مخفیانه و خاموش تا دروازه های مکه آمدند. مشرکان از دیدن آن همه جمعیت به وحشت افتادند و بدون جنگ تسلیم شدند. ابوسفیان سرکرده مشرکان و دیگران مسلمان شدند. شهر پیامبر، شهر کعبه، فتح شد. و کانون شرک به کانون اسلام مبدل شد.

هر کس گمان کند جمهوری اسلامی اینک در دوره شعب ابیطالب است، تاریخ نمی داند. هر کس گمان کند اینک وقت صلح و مذاکره با دشمنان است، تاریخ نمی داند و منطق نمی فهمد.

اینک جمهوری اسلامی درست در میانه جنگ احزاب قرار دارد. کفار و منافقان از چهل سو می تازند ولی در حقیقت نفس های آخر خود را می کشند. به یک نیروی جمعی برای فائق آمدن بر نفوذی ها نیازمندیم. به تدابیر جنگی برای عقب راندن و متوقف کردن دشمن پشت دروازه های ایران و به یک قدرت الهی علوی برای نابودی سران کفر. جنگ در همه زمینه ها جریان دارد. جنگ نظامی،جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ هنری و فرهنگی و جنگ علمی و تکنولوژیک.

هیچ کشوری وسط معرکه نبرد و یا در دوره ضعف خود دست صلح دراز نمی کند که اگر چنین کند جز خواری نصیبش نخواهد شد.

چین وقتی قدرت نظامی و اقتصادش را ساخت با امریکا پیمان همکاری بست. روسیه وقتی تعداد بمبهای هسته ای اش بیشتر از آمریکا شد، سر میز مذاکره نشست. کره جنوبی وقتی اقتصاد کشورش را با خودکفایی و عدم مصرف کالای خارجی مستحکم کرد، پیمان اقتصادی با دیگران بست.

ایران در دوره گذار است. گذار از یک کشور قدرتمند به یک ابرقدرت جهانی. صدای فشارها، در حقیقت درد زایمان ابرقدرت شدن ایران است. ذره ای غفلت یا خیانت به «پیروز شدن ایران در این جنگ فراگیر» و «قوی تر شدن ایران» یعنی هیچگاه به «صلح» و «فتح» نخواهیم رسید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ظریف محمد جواد ظریف روسیه آمریکا جمهوری اسلامی ایران پیامبر مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان