Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:20:31 GMT

۵۰۰ زندانی استان کرمان، در انتظار عفو

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۰۰۰

۵۰۰ زندانی استان کرمان، در انتظار عفو

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه شرایط مددجویان زندانها برای استفاده از عفو باید به صورت مستمر بررسی شود، تصریح کرد: کمیسیون عفو در استان کرمان فعال تر شده و در حال حاضر حدود ۵۰۰ مورد پیشنهاد عفو را در کمسیون عفو مرکز داریم که امیدواریم در مناسبت های پیش رو، آزاد شوند.

"یدالله موحد" صبح امروز ششم بهمن ماه در جلسه ویدئو کنفرانس با دادستان ها، مسئولان قضائی و مدیران زندان های سراسر استان کرمان افزود: تاکید ریاست قوه قضائیه بر این است که حداکثر بهره گیری از نهادهای ارفاقی قانونی برای آزادی زندانیان انجام شود و به گونه ای نباشد که مددجویی در زندان شرایط استفاده از این نهادهای ارفاقی را داشته باشد و محروم بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که شورای حل اختلاف زندان های استان کرمان در سال گذشته رتبه بسیار خوبی داشته اند و در سال جاری نیز کارهای خوبی از سوی این شوراها انجام شده است، ادامه داد: لازم است در ماه های پایانی سال جاری نیز فعالیت های سازشی شورای حل اختلاف زندان افزایش یابد.

رییس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به این مطلب که هیاتی برای بازرسی از وضعیت زندان های استان کرمان تشکیل شده و خروجی بسیار مناسبی داشته است، تاکید کرد: لازم است که دادگستری و زندان های استان کرمان همواره به شکلی اقدام کنند که در هر لحظه برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی استان آماده باشند.

موحد خاطرنشان کرد: لازم است که دستورالعمل های ریاست قوه قضائیه به ویژه دستورالعمل تعیین تکلیف پرونده های معوقه، کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی وضعیت زندان ها، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و دستورالعمل حفظ کرامت انسانی در حوزه های مختلف به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و ساماندهی امور زندانیان باید از نهادهای ارفاقی در مرحله تعقیب، تحقیق، دادرسی و اجرای حکم از جمله تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط، مرخصی های پایان حبس، اعمال ماده ۴۴۲، عفو، استفاده از مجازات های جایگزین و پابند الکترونیک استفاده کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که مناسبت های مختلفی درپیش رو است و می توان از این فرصت ها برای عفو مددجویان زندان ها استفاده کرد، گفت: باید زمینه استفاده از عفو برای تمامی مشمولان آن فراهم شود.

موحد با تاکید بر اینکه شرایط مددجویان زندانها برای استفاده از عفو باید به صورت مستمر بررسی شود، خاطرنشان کرد: کمیسیون عفو در استان کرمان فعال تر شده و در حال حاضر حدود ۵۰۰ مورد پیشنهاد عفو را در کمسیون عفو مرکز داریم که امیدواریم در مناسبت های پیش رو، آزاد شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان عفو زندانی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده

آقای حیدری مدیرکل اموز زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده مولوی به عنوان خیراتی ماندگار برای فرزند خود، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کردند و همراه با سایر خیرین زمینه ساز آزادی یک زندانی شدند.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشن گلریزان در بروجن

وی افزود:خانواده مولوی پس از بررسی پرونده‌های در دست اجرای ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با پرداخت مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال بدهی یک مادر زندانی، موجبات دیدار مجدد مادر و فرزندان خردسال را فراهم آوردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده