Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا گفت، ملتی که به شیوه استثنایی به خیابان‌های آمدند مستحق برخورداری از دولتی عادل هستند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به هیچ توافق داخلی یا خارجی به جز توافقات با هم‌پیمانان ملزم نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: حق مقاومت در دفاع از حاکمیت کشور نیاز به اجازه از هیچ کس ندارد.

همراستا با این بیانیه، ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر روز شنبه نشستی را برای بررسی تظاهرات میلیونی در روز جمعه برگزار کرد.

در این نشست راه‌های مطلوب برای تحقق حاکمیت کشور و ممانعت از هرگونه تجاوز در چارچوب کانال‌های سیاسی و قانونی بررسی شد.

ائتلاف سائرون طرح نقشه‌ای را برای آن در نظر گرفت و تعدادی از مفاد را پیشنهاد کرد که از جمله آن پیشنهاد قانون منع وجود هرگونه پایگاه و حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق و تلاش برای پایان دادن به فعالیت شرکت‌های امنیتی آمریکایی است.

ائتلاف سائرون همچنین خواستار امضای معاهدات و توافقنامه‌های عدم مداخله و عدم تجاوز با کشورهای هم‌جوار و توافقات همکاری در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، رسانه‌ای و تکنولوژیکی و غیره شد و آن را از طریق ارتباط و هماهنگی با کانال‌های رسمی در کشور به خصوص وزارت خارجه، وزارت دادگستری و دبیرخانه کابینه دانست که باید پیش‌نویس این توافقات و معاهدات از طریق یک تیم متخصص بین‌المللی تهیه شود.

بغداد روز جمعه صحنه تظاهرات میلیونی با درخواست برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور بود که در آن اکثر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حامیان مقاومت و عشایر عراق حضور داشتند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال

مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می کنیم و پیش می بریم.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تامین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزییات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

کد خبر 6096111 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن