Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرسول شیخی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بحث خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، زمانی که یک شغل برای مددجو ایجاد می‌شود مرتب پیگیری و ارزیابی خواهد شد و اگر درآمد مددجو از محل شغل ایجاد شده به حداقل قانون کار برسد خانواده خودکفا اعلام می‌شود.

وی افزود: امسال یک هزار خانوار زیرپوشش ازمحل اشتغال‌های ایجاد شده در سال جاری و همچنین سال‌های گذشته که درآمدشان به حد قابل قبولی رسید و توانایی گذران معیشت و امور زندگی خود را پیدا کردند به عنوان خودکفا اعلام شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: خانواده‌هایی که خودکفا می‌شوند دیگر هیچ خدماتی از کمیته امداد دریافت نمی‌کنند بلکه برخی از آنان حامی این نهاد هم شده و به عنوان خیر و حتی کارفرما از مددجوهای دیگر به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین مشاغلی که برای این خانواده‌ها ایجاد شده در حوزه دامپروری، ادوات کشاورزی، ماشین آلات بخصوص ماشین آلات باری بود و در حوزه اصناف نیز صنف‌های مختلفی از کمیته امداد تسهیلات گرفته و به خودکفایی رسیده‌اند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند، گفت: تمام تلاش ما این است که از طریق ایجاد اشتغال تعداد افراد تحت حمایت این نهاد را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی در ایجاد فقر و اینکه خانواده‌ها تحت هر شرایطی دچار فقر می‌شوند هیچگونه نقشی ندارد اما در بحث مبارزه با فقر و کاهش آن به عنوان یک دستگاه متولی در بطن اصلی جامعه قرار داشته و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۴ درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال خانواده فقر کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام هرمزگان، حمید باسره اظهار داشت: یکی از اقدامات اثربخش کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده‌ها نیازمند و کمک به امر ازدواج جوانان، تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد است که کمیته امداد هرمزگان نیز در همین راستا طی سال ۱۴۰۲ تعداد چهار هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا کرده است.

باسره با بیان اینکه بدون شک حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و مردم باعث موفقیت این نهاد در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، افزود: به منظور تأمین این تعداد جهیزیه برای نوعروسان هرمزگانی، در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و مردم استان در قالب (صدقات، نذورات، زکات و…) تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم از اساسی‌ترین لوازم ضروری زندگی نظیر: یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به کاهش هزینه‌های زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترکشان به این عزیزان اهدا شده است.

کد خبر 6096936

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است