Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی درباره اقدام مرزبانی آمریکا در قبال اتباع یا متولدین ایران نوشت: «طبق گزارشات، مقامات امنیت مرزی آمریکا ایرانی‌ها را به خاطر ملیت‌شان آزار می‌دهند. این یک نژادپرستی محض و در تناقض با هنجارها و قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی این «برخوردها را شاهدی دیگر بر عقده‌ شرورانه این دولت (آمریکا) نسبت به ایران و خصومت عمیق با ایرانیان» خواند.

 پایگاه کانادایی «سی‌بی‌سی» روز پنجشنبه خبر داد: به مرزبانان آمریکا که در گذرگاه‌های مرزی آمریکا-کانادا مشغول کارند دستور داده شده مسافران متولد ایران را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دهند. 

سی‌بی‌سی به ایمیلی استناد کرده که مربوط به یک مأمور مرزبان آمریکایی است و به دست این رسانه رسیده است.  

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند نزدیک به ۲۰۰ نفر از مسافرانی که اصالت ایرانی داشته‌اند در روز ۴ ژانویه (۱۴ دی‌ماه) در یک گذرگاه مرزی در منطقه «بلاین» در واشنگتن بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است موسوی دیروز (شنبه) نیز در این باره گفته بود: اینگونه اقدامات کاملا تبعیض آمیز که صرفا به دلیل نژاد و ملیت و احیانا مذهب افراد صورت می‌گیرد، کاملا از لحاظ قوانین و اصول بین المللی حقوق بشر مردود بوده و مسئولیت دولت آمریکا را به دنبال دارد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، ضمن محکوم کردن شدید آزار و اذیت هموطنان ایرانی از سوی مرزبانی آمریکا، خاطرنشان کرد:قطعا این رفتار دولت آمریکا قابل طرح و پیگرد در مراجع حقوق بشری است.

310311

کد خبر 1346009

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران و آمریکا شبکه های اجتماعی توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی