Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:43:58 GMT

جشنواره فیلم و عکس شاهرود برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۶۶۴

جشنواره فیلم و عکس شاهرود برگزار می شود

مجتبی فیروز آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفتر انجمن سینمای جوان شاهرود از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که تاکنون هر ۲ سال یکبار به مدت یک هفته این جشنواره را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود از نظر برگزاری منظم این جشنواره با مراکز استانها برابری می کند، افزود: دهمین هفته فیلم و عکس این دوره  هم از ۱۲ تا ۱۷ بهمن به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزآبادی با اشاره به فراخوان این جشنواره، تصریح کرد: تاکنون ۲۷۵ عکس و ۲۹ فیلم کوتاه توسط ۶۰ عکاس و فیلمبردار به دبیرخانه جشنواره رسیده  است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ عکس انتخاب و در نمایشگاه عرضه می شود، اظهار داشت: نمایشگاه عکس از ۱۲ بهمن و نمایش فیلم ها از ۱۵ بهمن آغاز می شود.

به گفته وی، عکس های ارسالی در ۲ بخش حرفه ای و موبایلی و فیلم های کوتاه در ۲ بخش رقابتی و جنبی اکران می شوند. 

فیروزآبادی با بیان اینکه  در هر روز  پس از اکران هر فیلم  مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: فیلم های کوتاه با موضوع های داستانی، مستند ، پویانمایی و تجربی در زمان ۳۰ دقیقه ای باهم رقابت می کنند.

مدیر مسوول انجمن سینمای جوان شاهرود گفت: در این جشنواره ۶ کارگاه عکاسی و فیلم سازی از جمله کارگاه مستند و فیلمنامه نویسی  با حضور استادان شاهرودی برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه جوایز شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ نقدی است، تصریح کرد: در بخش فیلم به نفراول  هفت میلیون ریال،  نفر دوم  پنج میلیون ریال و به نفر سوم هم چهار میلیون ریال اهدا می شود.

وی ادامه داد:در بخش عکس حرفه ای به نفر اول  پنج میلیون ریال، نفر دوم  سه میلیون ریال و به نفر سوم هم  ۲ میلیون ریال و به برگزیدگان نخست و دوم عکس موبایلی هم به ترتیب  سه میلیون ریال و ۲ میلیون ریال اهدا می شود.

فیروز آبادی با بیان اینکه به برگزیدگان عکس و فیلم از نظر تماشاگران هم جوایزی اهدا می شود، افزود: قضاوت این جشنواره را در بخش عکس هفت تن و در بخش فیلم هم پنج تن از استادان شاهرودی بر عهده دارند.

مدیر مسوول انجمن سینمای جوان شاهرود با اشاره به اینکه امسال انجمن سینمای جوانان ایران اختیار تولید را به شهرستان ها داده است، ابراز داشت: امسال برای شهرستان شاهرود اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیون ریال برای تولید فیلم حرفه ای ، نیمه حرفه ای و آموزش تخصیص یافته است.

به گفته وی، سه نفر برتر این جشنواره در بخش فیلم در تولیدات بعدی مورد حمایت  قرار گرفته و به هر کدام ۳۰ میلیون ریال کمک می شود.

این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، شورای شهر، اداره میراث فرهنگی شاهرود و شهرداری بسطام برگزار می شود.

انجمن سینمایی جوان ایران در سراسر کشور ۶۰ دفتر فعال دارد. هدف این انجمن آموزش عکاسی و تولید فیلم به جوانان است.

در این انجمن دوره های آموزش فیلم سازی یکساله در دستور کار است.

شهر شاهرود بیش از ۱۵۰ هزار تن جمعیت و سه هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اداره فرهنگ و ارشاد ایران شورای شهر شهرداری عکاسی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه

به گزارش خبرآنلاین از اهواز، رئیس انجمن پاورلیفتینگ استان خوزستان با بیان اینکه در این رقابت‌ها بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۲۲ تیم از ۱۷ شهرستان حضور داشتند، گفت: این مسابقات در ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان، به میزبانی مسجدسلیمان برگزار شد.

رضا حسین‌پور شناسایی برترین‌ها و منتخبان تیم استان برای حضور در رقابت‌های کشوری را از اهداف برگزاری این رقابت‌ها برشمرد و افزود: این مسابقات در دو بخش با لوازم و بدون لوازم باکیفیت بسیار خوبی و با حضور قهرمانان خوب استان برگزار شد و جا دارد از میزبانی بسیار خوب این دور از مسابقات و از آقای شهنی فیض ریاست محترم اداره ورزش شهرستان و رئیس هیات بدنسازی مسجدسلیمان و همچنین کادر اجرایی انجمن پاورلیفتینگ تشکر و قدردانی کنم.

وی در خصوص نحوه اعزام تیم به مسابقات کشوری بیان کرد: معمولاً سؤالی که همیشه از سوی برخی ورزشکاران از ما پرسیده می‌شود که چرا در مسابقات استانی مقام می‌آوریم؛ ولی به مسابقات اعزام نمی‌شویم؟ باید خدمت این دسته از ورزشکاران عرض کنم که درست است که کسب عنوان در مسابقات استانی ملاک است؛ اما مهم‌ترین فاکتور ما برای اعزام به مسابقات میزان وزنه ثبت شده توسط ورزشکار است و رکورد آن ورزشکاری که در مسابقات استانی مقام می‌آورد با رکوردهای اول تا پنجم سطح کشور مقایسه می‌شود و همیشه بهترین رکوردها را به جهت کسب عنوان برای استان عزیزمان در میادین ملی اعزام می‌کنیم حتی افرادی که تا سوم و چهارمی هم شانس دارند در کنار تیم خواهند بود.

حسین‌پور در ادامه گفت: جلسه انجمن در طی روزهای آینده برگزار می‌شود که نفرات برتر این مسابقات را توسط کمیته فنی انجمن مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و وزنه‌های را که ثبت کرده‌اند را با وزنه‌های ثبت شده ادوار گذشته در سطح کشور مقایسه می‌کنیم و بهترین رکوردها که شانس مدال خواهند داشت با حمایت آقای قاسمی ریاست محترم هیات استان که همیشه یارویاور ما بودند به مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد.

رئیس انجمن پاورلیفتینگ خوزستان در خصوص برنامه‌های آتی انجمن در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: برگزاری دوره های مربیگری، داوری، همسان سازی داوری در پاورلیفتینگ و همینطور در بخش بانوان ان شالله مسابقات پرس‌سینه بانوان را خواهیم داشت که در اوایل خرداد خواهد بود، تاریخ دقیق و بخشنامه مسابقات از سوی هیات استان اعلام خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897553

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل