Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@19:47:40 GMT

وظایف سرایداری چیست؟ | 21 وظیفه مهم سریدار آپارتمان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۷۳۶

وظایف سرایداری چیست؟ | 21 وظیفه مهم سریدار آپارتمان

سرایدار کیست؟ وظایف سرایداری چیست؟ قوانین و شرح وظایف و تعهدات سرایدار آپارتمان با ما همراه باشید تا نسبت به وظایف سرایدار و قوانین سرایداری و سایر موضوعات مربوط به آن آگاه شوید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سرایداری یکی از مشاغل مهم در ساختمان ها و به ویژه مجتمع ‌های بزرگ است. امروزه در تمام ساختمان ها و آپارتمان ها سعی می کنند تا سرایدار استخدام کنند و همچنین بسیاری از کسانی که قصد خرید خانه دارند،

وجود سرایدار در آپارتمان را یکی از نکات مهم انتخاب آن آپارتمان می‌دانند و به آن اهمیت بسیار زیادی می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود سرایدار باعث می شود تمامی کار های ساختمان به موقه انجام شود و همچنین سبب می شود تا امنیت بیشتری در ساختمان برقرار شود.

سرایدار دارای وظایف مشخصی نیست و فردی که قبول می‌کند سرایدار یک ساختمان یا مجتمع باشد، باید این وظایف را بشناسد و تمام تلاش خود را داشته باشد تا وظایف را به درستی انجام دهد تا مشکلی در امور ساختمان به وجود نیاید و افراد ساختمان شکایتی نداشته باشند.

برای اینکه امور ساختمان به بهترین نحو انجام شود باید هم سرایدار و هم تمامی اهالی ساختمان نسبت به قوانین سرایداری آشنا باشند. در این صورت است که می توانید بهترین قرار داد سرایداری را بنویسید و به گونه آن را انجام دهید تا حقی از هیچ طرف ضایع نشود. وظایف سرایدار ممکن است در یک ساختمان نسبت به یک مجتمع متفاوت باشد و همچنین ممکن است از یک ساختمان به ساختمانی دیگر نیز متفاوت باشد.

سرایدار کسی است که فعالیت ها و وظایف مختلفی را انجام می دهد تا امور افراد ساختمان راحت تر شود و سبب می‌شود تا افراد ساختمان نگرانی نسبت به انجام فعالیت های آن نداشته باشند. با ما همراه باشید تا نسبت به وظایف سرایدار و قوانین سرایداری و سایر موضوعات مربوط به آن آگاه شوید.

به طور خلاصه سرایدار کسی است که

وظیفه دارد در یک ساختمان و یا مجتمع تمامی وظایف و فعالیت های مربوط به آن ساختمان را انجام دهد. نماینده تمامی افراد ساختمان است و وظایفی مانند نظافت، حفظ امنیت ساختمان، بررسی تاسیسات و تمامی لوازم و وسایل، جلوگیری از خرابی و آسیب نسبت به ساختمان و سرقت را در تمامی ساعات شبانه روز بر عهده دارد. همچنین کارهایی مانند نگهبانی باغبانی نیز مربوط به سرایدار است. ممکن است در ساختمان ساکن باشد و یا محل زندگی او در جای دیگری باشد.

وظیفه سرایدار آپارتمان چیست؟

1. اولین و مهمترین وظیفه سرایدار حفظ امنیت و نگهبانی از ساختمان است. او باید در تمامی ساعات شبانه روز مراقب باشد تا فرد غریبه وارد نشود و یا مشکلی در ساختمان به وجود نیاید و تلاش کند تا امنیت ساختمان برقرار باشد.

2. کارهای نظافت ساختمان بر عهده سرایدار است و وظایفی مانند نظافت عمومی راهروها و پله ها، لابی، پارکینگ، پشت بام، آسانسور، حیاط و تمامی مشاعات ساختمان را بر عهده دارد که تمامی این وظایف باید در قرارداد سرایداری ذکر شود.

3. در زمستان و در هنگام بارش برف سرایدار وظیفه دارد تا برف های انباشته شده در حیاط، راهروها و پشت بام و پارکینگ را برف روبی کند.

4. فضای سبز و باغچه ها نیز بر عهده سرایدار است و باید به صورت منظم و روزانه آن ها را آبیاری کند و سایر موارد مربوط به آن را انجام دهد.

5. سرایدار وظیفه دارد تا خسارتی به ساختمان وارد نشود و مراقب باشد تا  آسانسور و  تاسیسات ساختمان به درستی کار کنند و در صورتی که مشکلی در کارکرد آن ها به وجود آید، سریعاً به رفع آن اقدام کند تا هزینه اضافی برای ساختمان به وجود نیاید.

6. در صورتی که ساختمان علاوه بر سرایدار مدیر هم دارد، سرایدار وظیفه دارد تمامی حرف‌های مدیر را گوش دهد و کارهایی که می گوید را به طور کامل انجام دهد.

7. جمع آوری کیسه های زباله افراد ساختمان در یک ساعت مقرر نیز بر عهده سرایدار است.

8. در ایام تعطیل که همه افراد آپارتمان به تعطیلات می روند، سرایدار وظیفه دارد به صورت تمام وقت در ساختمان حضور داشته باشد و نگهبانی و امنیت ساختمان را انجام دهد.

9. از دیگر وظایف یک سرایدار حضور به موقع برای انجام دادن فعالیت های روزانه ای است که مدیر برای او تعیین کرده است و باید چک شود. پس حتما سرایدار باید با مدیر ساختمان هماهنگ باشد و وظایف خود را به درستی انجام دهد.

10. شست و شوی دیوارهای داخلی ساختمان باید حداقل سالی یک بار و در زمان نزدیک شدن به عید نوروز توسط سرایدار انجام شود.

11. لبه داخلی دیوارها و دور پنجره ها و شیشه ها باید به طور مرتب تمیز شوند و گرد و خاکی نداشته باشند.

12. هزینه های ساختمان و شارژ ساختمان باید با کمک مدیر و توسط سرایدار جمع ‌آوری شود.

13. از دیگر وظایف سرایدار این است که باید به طور روزانه به موتورخانه و سایر تاسیسات و تجهیزات مجتمع رسیدگی کند و کارکرد آن ‌ها را بررسی کند تا به درستی کار کنند.

14. در صورت بروز مشکل در یکی از بخش‌های ساختمان باید سریعا آن را به مدیر اطلاع دهد.

15. سرایدار باید تمامی چراغ های ورودی و پارکینگ را در زمان تاریک شدن هوا روشن کرده و در زمان روشن شدن هوا خاموش کند.

16. در صورتی که مدیر ساختمان بخواهد، باید به بانک و سایر سازمان ها برای انجام دادن کارهای ساختمان مراجعه کند.

17. در صورتی که فردی قصد اسباب کشی داشته باشد، باید بررسی کند تا در صورتی که او بدهکار است، اثاث خود را نبرد و با مدیر هماهنگ کند تا حتما پس از پرداخت بدهی اثباب کشی را انجام دهد.

18. همچنین کارهایی مانند روغن کاری درب ها، تعویض کردن لامپ های سوخته، محکم کردن پیچ دستگیره ها نیز از وظایف سرایدار است.

19. در فصل تابستان سرایدار باید بررسی کند تا در صورتی که کولرهای واحدها مشکلی داشته باشند، به آن ها اطلاع دهد تا منجر به صدمه به ساختمان نشود.

20. در صورتی که فردی می‌خواهد با یکی از افراد ساختمان ملاقات کند، سرایدار حتماً باید با او هماهنگ کند و آن را به اطلاع فرد برساند. علاوه بر آن در صورتی که فردی مانند پستچی یا مامور برق بیاید سرایدار باید شخصاً پاسخ دهد.

21. او باید مراقب باشد تا هیچ یک از اهالی ساختمان بدون اطلاع و هماهنگی وسایلی را از ساختمان خارج نکنند و حتماً با مدیر در ارتباط باشند.

دقت داشته باشید که سرایدار هم مانند تمامی اهالی ساختمان انسان است و باید احترام و کرامت او حفظ شود. پس در صورت بروز مشکل و یا مسئله ای در ساختمان به آرامی و را رعایت ادب با او صحبت کنید و به هیچ وجه به طور شخصی با او دعوا نکنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، مسئله را به مدیر اطلاع دهید تا پی گیری و برطرف کند.

در هر آپارتمان و مجتمع با توجه به مسائل و مشکلات ویژه هر ساختمان، قوانین سرایداری و وظایف سرایدار می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. ابتدا باید در یک جلسه مشخص شود چه وظایفی را می خواهید به سرایدار بسپارید و تمامی آن ها را در برگه ای با حضور تمامی افراد ساختما یادداشت کنید و به اطلاع همه برسانید و سپس اقدام به استخدام سرایدار کنید. بهتر است برای آگاهی از وظایف سرایداری، برگه ای حاوی وظایف سرایدار را در برد ساختمان نصب کنید تا افراد ساختمان نیز از آن اطلاع کامل داشته باشند.

منبع: آنا

کلیدواژه: سرایدار سرایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

فرارو- اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ در تهران سهم قابل توجهی در معاملات بازار رهن و اجاره پایتخت پیدا کرده است.

به گزارش فرارو؛ علاوه بر رشد جست‌وجو‌های اینترنتی مستاجران درباره زیر و بم ماجرا، آمار‌های رسمی از جهش ۳۵ درصدی تعداد معاملات مربوط به خریدوفروش آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران ظرف هفت سال اخیر حکایت دارد. قاعدتا در نبود داده‌های مربوط به بازار رهن و اجاره، باید همین شرایط را پیرامون اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر یا همان واحد‌های نقلی و یکخوابه در تهران متصور باشیم.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران برای مستاجری که با بود‌جه‌ای در حد ۲۰۰ میلیون به عنوان پول پیش وارد بازار می‌شود، می‌تواند تا ماهی ۱۵، ۱۶ میلیون بابت کرایه‌خانه ماهانه هزینه‌تراشی کند اما در شمال و جنوب شهر عدد و رقم‌های درخواستی صاحبخانه‌ها فاصله زیادی با مرکز شهر پیدا کرده است.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران

اجاره آپارتمان آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران خرج کمتری نسبت به مناطق یک، دو و سه دارد. جایی که شامل مناطقی مثل شش، هفت، ۱۱ و ۱۲ یعنی محله‌های معروفی مثل انقلاب، فردوسی، امیریه، منیریه، بهارستان، یوسف‌آباد، جمالزاده، سیدخندان و ... می‌شود. در این قسمت شهر متوسط قیمت هر متر مسکونی چیزی بین متری ۵۱ تا ۱۱۲ میلیون اعلام شده است. در کل تهران این عدد حدود متری ۸۱ میلیون تخمین زده می‌شود و وقتی سراغ محله‌های گرانقیمت می‌رویم با متوسط قیمت متری ۱۵۰ میلیون روبرو می‌شویم.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران با این اوصاف باید چیزی نزدیک متوسط نرخ بازار هزینه داشته باشد و با فرض داشتن پولی در حد و اندازه ۲۰۰ میلیون به عنوان پول پیش، باید آماده پرداخت اجاره‌ای تا ۱۵، ۱۶ میلیون را داشته باشید.

سهم آپارتمان‌های ۳۰ تا ۵۰ متر در معاملات بازار مسکن پایتخت ظرف هفت سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است

اجاره آپارتمان ۴۰ متری و یکخوابه در یوسف‌آباد که حدود ۳۰ سال از عمربنا ساختمانش می‌گذرد، علاوه بر پول پیش ۲۰۰ میلیونی، شامل اجاره ماهانه ۱۶.۵ میلیونی می‌شود. کمی آنطرف‌تر در خیابان جمال‌زاده، مالک آپارتمان ۵۰ متری و یکخوابه برای واحدی که از پارکینگ محروم است و هفت سال پیش ساخته شده، ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۴ میلیون اجاره طلب کرده است. مالک دیگری هم در میدان فردوسی به‌خاطر آپارتمان ۴۴ متری که ۲۰ سال از عمرش می‌گذرد، ۲۵۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۰ میلیون می‌خواهد. آن هم برای خانه‌ای که باوجود قرار گرفت در طبقه سوم، آسانسور ندارد و در ساختمان خبری از پارکینگ هم نیست.

بیشتر بدانید| متوسط قیمت مسکن در شرق و غرب تهران تفاوت چشمگیری با مناطق مرکزی ندارد. به همین خاطر شرایط اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر و هزینه‌هایی که به مستاجران تحمیل می‌شود، در محله‌های شرقی و غربی پایتخت تقریبا مشابه مرکز شهر است

تفاوت اجاره آپارتمان در شمال و جنوب تهران

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در شمال و جنوب تهران با فرض شرایط مساوی، می‌تواند تفاوت ۱۰ برابری در پرداخت اجاره‌خانه داشته باشد. واحد ۴۰ متری قدیمی‌سازی را در مناطق یک و ۱۸ یعنی به‌ترتیب گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران درنظر بگیرید. اجاره هر دو واحد در قدم اول به پول پیش ۲۰۰ میلیونی احتیاج دارد.

مالک آپارتمان ۴۰ متری در نیاوران برای خانه‌ای که پارکینگ و انباری ندارد و مستاجر تا طبقه دوم باید از راه‌پله استفاده کند، علاوه بر پول پیش ۲۰۰ میلیونی، انتظار دریافت ماهی ۳۰ میلیون اجاره دارد. دقیقا مشابه چنین خانه‌ای در محله یافت‌آباد وجود دارد که رقم درخواستی صاحبخانه‌ها تا ماهی دو، سه میلیون تقلیل پیدا می‌کند. مثل واحدی ۴۳ متری که با همین شرایط مشابه در یافت‌آباد آگهی شده و مالک رقم اجاره ماهانه را ماهی سه میلیون تعیین کرده است. البته شرایط و ارقام پیشنهادی صاحبخانه‌ها از یک فرمول واحد محاسبه نمی‌شود و در همان منطقه یک تهران می‌توانیم با بودجه کمتری سراغ اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر برویم.

رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر

رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران در کمترین حالت ممکن، حول‌وحوش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون پول احتیاج دارد. برای پیدا کردن این مدل فایل‌ها قبل از هر چیزی باید سراغ اقتصادی‌ترین نقاط بازار مسکن تهران باشیم.

اجاره آپارتمان ۴۵ متری و یکخوابه در محدوده شادآباد تهران درحالی ۲۵۰ میلیون تعیین شده که اولا ۱۶ سال از زمان ساخت آپارتمان می‌گذرد و نکته دوم نبود آسانسور و پارکینگ در فهرست امکانات واحد است. همان حوالی گزینه‌های مشابه دیگری با تعیین رقمی در حد ۲۵۰، ۲۶۰ و ۳۰۰ میلیون برای رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر وجود دارد و در طرف مقابل گران‌ترین گزینه‌ها را در محله‌هایی از جنس فرمانیه، نیاوران و ... پیدا می‌کنیم. مثل واحدی ۵۰ متری و بازسازی‌شده در محمودیه که رهن کامل آن ۹۱۰ میلیون تعیین شده است.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران با ۲۰۰ میلیون پول پیش

موقعیت

متراژ

امکانات

اجاره

نیاوران

40 متر

-

30 میلیون

فرمانیه

43 متر

انباری

13 میلیون تومان

محمودیه

50 متر

پارکینگ، انباری

910 میلیون (رهن کامل)

کاشانک

46 متر

-

12 میلیون

یوسف‌آباد

40 متر

-

16.5 میلیون تومان

خیابان جمالزاده

50 متر

آسانسور و انباری

14 میلیون تومان

یافت‌آباد

40 متر

-

سه میلیون تومان

شهرک مسلمین

48 متر

-

دو میلیون و 500 هزار تومان

شادآباد

45 متر

16 سال

250 میلیون (رهن کامل)

دیگر خبرها

  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است