Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: نتایج مرحله‌ استانی هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان استان سمنان و گروه‌های برتر راه یافته به مرحله بعدی این جشنواره توسط هیات داوران این جشنواره اعلام شد.

نبی‌اله خدابخشی افزود: این جشنواره پس از چند سال، دوره هجدهم خود را  با اجرای هفت اثر و  معرفی سه اثر برگزیده و یک اثر شایسته‌ تقدیر به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این جشنواره به صورت صحنه ای و عروسکی  در راستای شعار جشنواره مبنی بر «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» سوم بهمن ماه ۹۸ در تالار بهمن شاهرود برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزیدگان مرحله‌ استانی هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون سمنان بر اساس رأی هیات داوران متشکل از محمد اسکندرزاده، محمد عرب‌اسدی و مجید عبدوس معرفی شدند.  

وی خاطر  نشان کرد : نمایش‌ «من می‌توانم» به کارگردانی ثمانه رحیمی از  مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، نمایش «یکی کم است» به کارگردانی صدیقه حسینی‌نژاد از  مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود و نمایش «لوطیان مرد رند» به کارگردانی مریم کاشانی‌فرد از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، در این جشنواره برگزیده شدند که پس از بازبینی این آثار در تهران به مرحله کشوری این دوره از جشنواره راه می یابند.

وی ادامه داد : نمایش «جادوی دست‌ها» به کارگردانی فاطمه‌سادات امیرفخریان نیز  از  مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان تقدیر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد:بخش های  بازیگری، پوستر و بروشور، طرح و ایده، طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی و ساخت عروسک، عروسک گردانی، کارگردانی، موسیقی  و نمایشنامه نویسی نیز  در این جشنواره توسط هیات داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.  

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان سمنان تئاتر عروسک فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند