Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دبیرانجمن صنایع قند و شکر ایران با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر موافقت معاون اول رئیس جمهور با حذف ارز دولتی شکر،گفت: با این مساله موافقیم اما اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار نیست. بهمن دانایی، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر موافقت معاون اول رئیس جمهور با حذف ارز دولتی واردات شکر، اظهارداشت: ما نیز این موضوع را شنیده ایم اما خبر قطعی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی از واردات شکر منجر به افزایش قیمت این محصول می‌شود، افزود: ما با کلیات این مساله موافقیم.
دانایی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید شکر در داخل زیاد است چرا که تمام هزینه‌های آن با ارز آزاد انجام می‌شود و زمانی که برای واردات این محصول ارز دولتی تعلق می‌گیرد، باعث سرکوب تولید داخلی می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید هر سال افزایش می‌یابد، ادامه داد: وقتی که واردات با دلار دولتی انجام می‌شود به این معنی است که برخلاف همه عوامل تولید داخلی که تحت تأثیر تورم، افزایش نرخ داشته، ارز دولتی بدون تورم و ثابت باشد و همین باعث می‌شود تولید داخل توان رقابت با محصول وارداتی را نداشته باشد.
دانایی تصریح کرد: به طور کلی ما موافق هستیم که نرخ ارز آزاد شود اما زمان آن هم خیلی مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی باعث واقعی شدن نرخ شکر می‌شود و کارخانجات می‌توانند تولیدات خود را با نرخ واقعی بفروشند، گفت: این مساله باعث توسعه تولید چغندر قند، توسعه کارخانجات فرآوری و توسعه تولید شکر خواهد شد.
دانایی با اشاره به اینکه نرخ مصوب شکر درب کارخانه در حال حاضر ۴,۰۵۰ تومان است، اضافه کرد: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات شکر، نرخ آن به ۶۰۰۰ تا ۶,۲۰۰ تومان خواهد رسید و با توجه به اینکه هم اکنون مسئولیت تنظیم بازار شکر با انجمن ما است و باید ۸۲ میلیون مصرف کننده را نیز مدنظر قرار دهیم می‌گوئیم که الان زمان مناسبی برای حذف ارز دولتی این کالای اساسی نیست.
دبیر انجمن صنایع قند و شکر کشور با بیان اینکه هم اکنون به ایام عید نزدیک می‌شویم و بعد از آن نیز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم، ادامه داد: این اقدام به نفع تولید و صنعت است اما از نظر تنظیم بازاری شوک سنگینی ایجاد خواهد کرد. اگر ۴ ماه قبل این کار را می‌کردند تاکنون تنش آن گرفته شده بود.
دانایی افزود: با حذف ارز دولتی واردات شکر موافق هستیم اما این اقدام باید در زمان مناسب انجام شود.

مهر برچسب ها: شکر ، معاون اول رئیس جمهور ، واردات شکر ، صنایع قند و شکر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شکر معاون اول رئیس جمهور واردات شکر صنایع قند و شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در بخش آبدان شهرستان دیر خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه با حضور اعضای شورا، طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی مورد بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی