Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@20:48:10 GMT

تمرکز کمیسیون تلفیق بر وضعیت معیشتی مردم است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۱۸۷

تمرکز کمیسیون تلفیق بر وضعیت معیشتی مردم است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با وجود همه تنگاهای درآمدی بیشترین همت خود را صرف معیشت، اقتصاد و رفاه مردم کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا محمد بیرانوندی  نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور خود گفت: باید بگویم که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ علیرغم همه تنگناهای درآمدی بیشترین همت را در حوزه معیشت مردم اقتصاد و رفاه آنها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازنشستگانی که عمر خود را صرف چرخاندن چرخ‌های مملکت گذاشته‌اند به عنوان پایه عزت و افتخار  این مردم باید مورد توجه قرار بگیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اما آنها در هر کوی و برزن که نمایندگان را می‌ببیند می‌گویند آیا مجلس به فکر بازنشستگان نیست؟ امسال به اصرار کمیسیون تلفیق به جد و جهد دولت حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت معیشتی این عزیزان مورد توجه قرار گرفته شده است. مقرر شد کف دریافتی این عزیزان چه کارکنان کشوری و چه  لشکری و چه بازنشستگان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد. از وزیر کار نیز می‌خواهیم که این موضوع را در خصوص پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی لحاظ کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث رتبه بندی به خوره جانی برای فرهنگیان تبدیل شده است. اگر چه در ماه اخیر اجرایی شد اما اجرای آن متناسب با توقع ما نبود. در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع قرار دادیم. هر روز هم نمایندگان در اجرای آن اصرار ورزیدند اما موضوع تحقق پیدا نکرد. بنابراین از این موضوع اجرایی شده باید تحت عنوان ترمیم حقوق و بهبود معیشت یاد کنیم.

ولی اگر قرار است به درستی اجرای شود که ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای آن لحاظ کردیم حتما باید تحت اقدامات کارشناسی و نظر مجلس شورای اسلامی اجرا شود تا همه لایه‌های مختلف در دستگاه دیده شود؛ چرا که برخی از عزیزان تحت عنوان نیروهای اداری دیده نشده است و شک نکنید که فردای نزدیک کارهای اداری را ترک می‌کنند که این یکی از نقص‌های وارده به این موضوع است.

وی در پایان اضافه کرد: از معاونت آموزش و پرورش آقای الهیار می‌خواهم قبل از اظهار نظر شورای نگهبان اظهارنظر نفرمایید و به جای  این که گره‌ای باز کنید اجازه ندهید گره محکم‌تر شود.

انتهای پیام/4141/

منبع: آنا

کلیدواژه: دستمزد تلفیق کمیسیون تلفیق حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تایید نهایی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ، بیان کرد: در جلسات علنی هفته گذشته مجلس ایرادات مالیات بر سوداگری بررسی و انجام شد و طبق روال قانونی طرح برای بررسی و تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

زمان پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مشخص شدوی با تاکید بر اینکه با تایید نهایی این طرح ، عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند، گفت: این قانون بیش از 100 سال است که در بیش از  140 کشور جهان اجرا می‌شود که با تبدیل شدن این طرح به قانون ما نیز آن را در کشور اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:با تبدیل شدن این طرح به قانون و اجرای درست و دقیق آن ، بساط سوداگری و دلال بازی از این بازارها تا حد زیادی جمع می‌شود.

طغیانی با اشاره به انتشار برخی از اخبار در فضای مجازی بیان کرد:طبیعی است که ذی نفعان اصلی با انتشار اخبار ناقص و بدون ذکر معافیتهای گسترده و حذف تورم از عایدی و غیره اذهان عموم مردم را مشوش کنند. لذا لازم است با انتشار اخبار درست به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در توضیح اینکه طرح مالیات بر سوداگری چه کسانی را هدف گرفته است؟ گفت: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم