Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از ایران ورزشی، پخش زنده بازی‌های استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی‌آف‌ لیگ قهرمانان آسیا، دیروز (شنبه) به یکی از موضوع‌های بحث‌ برانگیز تبدیل شده بود. تردیدها و ابهامات درباره این موضوع از تغییر ایجاد شده در کنداکتور پخش زنده شبکه سه شروع شد. در این کنداکتور به جای بازی استقلال-الکویت، بازی تیم‌های والنسیا-بارسلونا گنجانده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهای دیگری در رسانه‌ها منتشر می‌شد که از هزینه بالای پخش مسابقه می‌گفت.


در خبرها آمده بود که مسئولان اماراتی برگزاری مسابقات استقلال و شهر خودرو، برای دادن حق‌پخش مسابقات نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، مبلغ بالایی را درخواست کرده‌اند.


این در حالی است که براساس قانون، امتیاز پخش تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی مرحله پلی‌آف به میزبان مسابقه تعلق دارد.


این امتیاز از مرحله گروهی به AFC خواهد رسید، به این معنا که امتیاز پخش تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.


با توجه به اینکه هر دو بازی نماینده‌های ایران در دبی و شارجه انجام می‌شود، میزبان این دو بازی نماینده‌های ایران هستند.


برگزاری بازی در امارات اما مسئولیت هماهنگی تمام امور از جمله تولید سیگنال بین المللی برای پخش تلویزیونی بازی‌های دو تیم استقلال و شهر خودرو را برعهده اماراتی‌ها گذاشته است.


به همین دلیل به نظر می‌رسد مبلغ بالایی که اماراتی‌ها خواسته‌اند و مانع اصلی پخش زنده مسابقه قلمداد می‌شد، به احتمال زیاد هزینه تولید پخش زنده و فرستادن آن روی خطوط ماهواره‌ای است تا تلویزیون ایران بتواند فرکانس‌های آن را دریافت کند.


این هزینه‌ای است که باید دو باشگاه استقلال و شهر خودرو پرداخت کنند تا کارهای مربوط به پخش انجام شده و پس از آن می‌توانند امتیاز پخش زنده بازی را به تلویزیون ایران یا تلویزیون‌های کشورهای علاقه‌مند مثل کویت، بحرین، امارات و... واگذار کنند.


این یکی از چالش‌ها و هزینه‌هایی مازادی است که برگزاری بازی‌ها در امارات برای ایران در پی داشته است.  این در حالی است که اگر این بازی‌ها در قطر برگزار می‌شد، شبکه‌های این کشور مقابل پخش زنده روی کانال‌های خودشان، کارهای مربوط به مراحل پخش زنده برای تلویزیون ایران را انجام می‌دادند.


سؤال اما اینجاست که هزینه تولید پخش زنده و فرستادن آن روی خطوط ماهواره‌ای از سوی امارات چقدر است و باشگاه‌های ایرانی برای پخش زنده مسابقات باید چه مبلغی را به مسئولان اماراتی برگزاری مسابقات بپردازند؟


گفته می‌شود هزینه تولید سیگنال‌های پخش زنده بین المللی به تعداد دوربین‌ها بستگی دارد و این هزینه با حداقل 8 دوربین چیزی در حدود 15 هزار دلار خواهد بود.


حتی اگر موضوع پرداخت این مبلغ برای استقلالی‌ها حل شود اما سؤال اینجاست که آیا باشگاه خصوصی شهر خودرو، قادر به پرداخت این مبلغ خواهد بود یا نه؟

 

451

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پخش زنده تلویزیونی شهرخودرو الکویت امارات استقلال لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سپاهان 0-0 استقلال خوزستان / گزارش زنده
  • ساعت پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان‌ + پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • اتفاق خوشحال کننده برای ستاره پرسپولیسی در امارات
  • قهرمانی یک پرسپولیسی در لیگ کاپ امارات