Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دورودی با اشاره به اینکه تربیت دینی دانش آموزان از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: توسعه مشارکت و همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بستر تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « حسین دورودی» امروز(6 بهمن) در جلسه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، افزود: تربیت نیروی مومن و متعهد مهم ترین راه حفظ سلامت جامعه و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت دینی یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: پرورش تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند توسعه مشارکت و همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است.

 

حجت الاسلام دورودی با بیان اینکه تاکنون حدود 10 درصد سند تحول بنیادین اجرایی شده است، افزود: اجرای کامل این سند از مهم ترین دغدغه صاحب نظران و نخبگان است و می تواند تحولی مناسب در عرصه آموزشی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: سند تحول بنیادین با حضور و همفکری ۶۰۰ محقق، صاحب نظر  حوزی، دانشگاهی و آموزش و پرورش در علوم اسلامی و انسانی به منظور رسیدن به ساحت مشارکتی از ساحت رقابتی تدوین شده است.

 

حجت الاسلام دورودی اظهار داشت: این سند مستند از آموزه های قرآنی و زندگی نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) است تا مقام مقدس مادری در جامعه والاتر شمرده شود.

 

معاون ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مشارکت استان ها و آموزش و پرورش جهت تحقق این مهم،  گفت: اجرای این سند باید در سطح استان با برنامه ریزی و مشارکت نخبگان در اولویت برنامه های تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی با تاکید به ابنکه لاطم است تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند.

 

معاون ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر ما نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند و این‌ها را متناسب با اهداف تعریف‌شده انجام دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه کمک به سیل زدگان انتخابات فهما مشارکت تربیت نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی