Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: از پنج هزار و ۷۲۰ موقوفه در استان کمتر از ۲ درصد سهم وقف‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه در استان به وقف‌های قرآنی نیاز است، اضافه کرد: میزان وقف‌های قرآنی در خراسان شمالی نسبت به نیازهای استان و آمار کشوری اندک است و در حوزه‌های قرآنی وقف‌های جدیدی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری 69 مورد وقف در خراسان‌شمالی ثبت شده است، اظهار کرد: 43 مورد جدیدالوقف و 26 مورد جدیدالکشف بوده‌اند و تعداد وقف‌های قرآنی نیز چهار مورد بوده است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تعداد وقف‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: این در حالی است که ارزش مالی وقف‌ها بیش از یک میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 97، 86 فقره وقف در استان ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد 55 مورد وقف جدید و 31 مورد جدیدالکشف بوده‌اند که ارزش آن سه میلیارد تومان بوده است.

حجت‌الاسلام‌ آسوده‌یدکی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون چهار میلیارد و 500 میلیون تومان وقف انجام شده است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی در استان با کمبودهای بسیاری از جمله کمبود مکان، تجهیزات و... مواجه هستند و در این حوزه نیازمند ورود خیرین هستیم.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با تأکید ویژه برنقش قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اولویت‌های ما در کنار بحث آسیب‌های اجتماعی، موضوعات قرآنی است که نشان از اهمیت ورود خیرین به این حوزه دارد.

وی با تأکید براینکه وقف‌ها باید براساس نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد: در حال حاضر ترویج موقوفات قرآنی از اهمیت بیشتری برخوردار است و بهتر است مورد توجه خیران قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن وقف قرآنی اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی