Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل گمرک خراسان شمالی گفت: متاسفانه بسیاری از محصولات باغی این استان همچون گیلاس و انگور از طریق سایر استان ها به بازارهای هدف صادر می شوند.

جعفری در نشست خبری که در ششم بهمن ماه در این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: خراسان شمالی پتانسیل بالایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد اما این محصولات از طریق سایر استان ها به بازارهای خارجی صادر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احداث واحدهای ذخیره سازی، بسته بندی، برندسازی و ... سبب می شود تا صادرات محصولات باغی خراسان شمالی از این استان صورت گیرد.

جعفری همچنین از ایجاد گمرک تخصصی در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر دفتر گمرک تخصصی زعفران در شهرستان فاروج فعال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش یکی از دغدغه های مهم تولیدکنندگان و تجار استان است، تصریح کرد: در همین راستا، گمرک استان در حمایت از واحدهای تولیدی و تجار استان بسته تشویقی ترخیص درصدی، ترخیص نسیه ای و اخذ ضمانت نامه بانکی را می پذیرد تا تولیدکنندگان و تجار حقوق گمرکی را تسویه کنند.

این مقام مسئول گفت: گمرک استان طی 10 ماه امسال دو میلیارد و 700 میلیون تومان بابت حقوق ورودی گمرک، ضمانت نامه بانکی از تولیدکنندگان دریافت کرده است.

وی در ارتباط با آمار صادرات انجام شده در این استان نیز اظهارکرد: طی امسال کالا با ارزش 49میلیون و 354 هزار دلار از گمرک استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی افزود: طی امسال 159 هزار و 670 تن بار با ارزش 49 میلیون و 354 هزار دلار صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات کالا گمرك خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی