Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سراجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره آموزشی که به مدت ۱۳ روز برگزار شد، بیش از ۱۳۰ دبیر درس تربیت بدنی از شهرستان های مختلف استان گیلان ضمن آشنایی با آسیب های رایج ورزشی در مدارس، آموزش های پیشگیری از آسیب های ورزشی را زیر نظر اساتید این رشته آموختند.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی با همکاری اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی، هیات ورزش دانش آموزی و هیات های ورزشی گیلان برگزار شد، عنوان کرد : این دوره ها با هدف توانمندسازی دبیران تربیت بدنی و آشنایی هرچه بیشتر آنان با رشته های مختلف ورزش آموزشگاهی و غیرآموزشگاهی شامل مربیگری و داوری رشته های ورزشی بومی و محلی، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس خاکی، فوتبال، پیشگیری از آسیب های ورزشی، کبدی و شطرنج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فضاها برای ورزش دانش آموزان در مدارس از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در حین ورزش ممکن است دانش آموزان دچار آسیب های ورزشی شوند، بنابراین آشنایی دبیران تربیت بدنی مدارس در پیشگیری از این آسیب ها نقش مهمی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان آسیب دیدگی مچ پا، دست و ... را از جمله آسیب های ورزشی دانش آموزان در مدارس عنوان و اضافه کرد : چگونگی مواجهه دبیران با آسیب های ورزشی دانش آموزان در صورت بروز آسیب و انجام اقدامات اولیه اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اهمیت نقش ورزش در سلامت جسم و روان دانش آموزان اظهار داشت : فعالیت های ورزشی در مدارس به صورت هدفمند در برخورداری دانش آموزانی با نشاط نقش مهمی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: انجام فعالیت های ورزشی در مدارس، ضرورتی مهم برای تربیت نسلی سالم و تندرست و بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان دانش آموزان است.

استان گیلان دارای بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استان استان گیلان دوره های آموزشی رشته های ورزشی فوتبال قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد